اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

ایمنی و مدیریت بحران در برنامه هفتم مغفول مانده است

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه موضوع ایمنی و مدیریت بحران در لایحه برنامه هفتم توسعه مغفول مانده است گفت: در لایحه برنامه هفتم توسعه سرفصل جدی برای ارزیابی ایمنی دیده نشده است.

علی نصیری ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار شهری پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهارداشت: جای سوال است چرا سرفصل جدی درحوزه ایمنی و مدیریت بحران کشور در لایحه برنامه هفتم توسعه دیده نشده است.

در حالی که این برنامه تا پنج سال آینده مبنای تدوین بودجه سنواتی کشور خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: غفلت از موضوع ایمنی در لایحه برنامه هفتم توسعه در حالی است، که حوادث چیزی حدود 15 تا 20 درصد از سرانه تولید ناخالص ملی را از بین می برند، اما در برنامه هفتم این موضوع مهم مغفول مانده است.

نصیری خطاب به نمایندگان مجلس اذعان داشت: درخواست من این است، نمایندگان محترم مجلس موضوع ایمنی را در ابعاد مختلف و مخصوصا از منظر پیشگیری و مقابله با حوادث جدی تلقی کنند.

وی گفت: ما نیاز داریم که بودجه لازم برای پایش و ایمن سازی ساختمانها، زیرساختها و شریانهای حیاتی شهر و روستا داشته باشیم و باید تجهیزات و ماشین آلات مرتبط با مدیریت بحران به روز و تهیه شوند.

وی تاکید کرد: در تهران حدود 40 سوله کمبود داریم، در حالی که مطابق مصوبه شورای عالی مدیریت بحران، مقرر بود که دراین دوره، مدیریت شهری و دولت سهم خود را پرداخت کنند.

وی خاطرنشان ساخت: موضوع ایمنی و مدیریت بحران در تهران ابعاد ملی دارد، چرا که تهران محل استقرار وزارتخانه ها و نهادهای امنیتی است، بنابراین بحث ایمنی و بحران باید جدی تلقی شود.

وی همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود با ساختمان آنلاین درباره موضوع پایش ایمنی ساختمانهای بلند مرتبه گفت: مطابق مصوبه شورای شهر تهران، پایش ساختمان های ناایمن باید سال 1403 به پایان برسد. البته ارزیابی ساختمانها توسط تیمهای تخصصی صورت می گیرد، سپس اطلاعات احصا شده توسط کارشناسان و متخصصان برجسته مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی مورد بررسی قرار میگیرد و در برخی از موارد کارشناسان نتایج ارزیابی ها را فاقد کیفیت لازم میدانند نمی دانند و با ارجاع آن خواستار بررسی مجدد می شوند.

در برخی از مناطق شهرداری تهران، حداقل تا نیمی از چک لیستها بازگردانده شده است.

وی درباره بودجه مورد نیاز برای هر ارزیابی ساختمانها اذعان داشت: تقریبا هر ساختمان نیاز به پنج میلیون تومان بودجه برای ارزیابی دارد، حدود ۱۶هزار ساختمان بلند مرتبه باید پایش شوند که با احتساب هزینه 5 میلیون تومان برای هر ساختمان، به رقمی حدود 80 میلیارد تومان بودجه نیاز است.

نصیری تاکید کرد: البته ما با بهره گیری از ظرفیت سازمانها، می توانیم با بودجه ای در حدود 40 میلیارد تومان پایش این نوع ساختمانها را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: بعضی از دستگاه های پای کار نبودند و از ظرفیت دادستانی استفاده کردیم تا به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا