اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

مشوق‌های شهرسازی، سبب رونق ساخت‌وساز می‌شوند

به گزارش ساختمان آنلاین، بسته تشویقی شهرداری تهران برای اعطای تخفیف و تسهیل شرایط پرداخت هزینه‌های ساخت‌وساز هر چند که در بردارنده مشوقها و امتیازهایی برای سازندگان حوزه مسکن است ،اما برخی بر این باورند که سازوکار در نظر گرفته شده در این بسته ممکن است سبب تعویق و کند شدن روند ساخت وسازها و نیمه کاره رها شدن کارگاه های ساختمانی شود.

در این زمینه آقای مهدی صالحی، شهردار منطقه 2 در گفتگو با خبرنگار ساختمان آنلاین اظهارداشت: بخش اعظمی از مجوزهای ساخت مسکن مربوط به عملیات تخریب و نوسازی است و آمار پروانه های ساختمانی که بر روی زمین های بایر اخذ شده کمتر است. تخریب و نوسازی در یک فضای مشارکتی شکل می گیرد و طبیعتا اگر فردی پروانه ساخت اخذ کند به احتمال بسیار زیاد، منجر به ساخت خواهد شد، چرا که فرآیند ساخت در قالب یک قرارداد مشارکتی شکل گرفته است و با توجه به اینکه سازنده در چارچوب این نوع قرارداد نسبت به مالکانی که با آنها قرار داد منعقد کرده اند تعهدی دارند،ملزم به ساخت هستند و بنابراین سازندگان نمی توانند با اخذ پروانه ساخت، کارگاه ساختمانی را نیمه کاره رها کنند.

وی با رد گمانه زنی های مطرح شده درباره احتمال کند شدن روند تحویل پروژه های ساختمانی تحت تاثیر مصوبه تخفیف پرداخت عوارض نقدی شهرسازی گفت: حجم پروانه های ساخته نشده و نیمه کاره رها شده در سطح شهر تهران قابل توجه نیست و اگر چه تولید مسکن در مقاطع مختلف نوسان داشته است، اما آمار پروانه های ساخته نشده به هیچ وجه قابل توجه نیست. بنابراین از این منظر دغدغه ای وجود ندارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا