بلاگپروژه های شاخص

کاخ ایده آل فرانسه

فرانسه سومین کشور بزرگ قاره اروپا می باشد که مکان ها و جاذبه های خاصی را در دل خود جای داده است. این کشور کاخ های زیادی دارد اما در این بین یک کاخ همیشه می درخشد و آن کاخ ایپک یا کاخ ایده آل فرانسه می باشد که هر ساله گردشگران زیادی را به این مکان می کشاند.

کاخ ایده آل فرانسه ترکیبی از سبک های مختلف معماری را در خود جای داده است، و از کتاب مقدس و دیگر منابع مذهبی نیز الهام گرفته است. ساخت این کاخ ۳۳ سال به طول انجامید، از اواخر دهه ۱۸۹۰ تا دهه ۱۹۲۰ میلادی. لو پالاس آیده آل یا “کاخ ایده آل” یکی از بی نظیر ترین نمونه های معماری ساده است که هنرمندی فرانسوی به نام فردیناند شوال ، طی ۳۳ سال کار مداوم آنرا خلق کرده است.

فردیناند شوال، پستچی فرانسوی و ساکن روستای هاتیرویس در جنوب شرقی فرانسه بود. او هر روز در مسیر کاری خود، سنگ ها را جمع می کرد تا بتواند کاخ ایدال خود را بسازد. این کاخ چیوال در قبرستانی نزدیک به این محل به خاک سپرده شده است، در آرامگاهی که خود او از سنگ ساخت.

شوال سالهای آخر عمر خویش را در کاخ خود سپری کرده و این کاخ زیبا را به پایان رساند، تا این اثر هنرمندانه به یکی از آثار عجیب اما زیبا و تاریخی برای فرانسه تبدیل شود.

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا