مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

دهک‌های پایین روستائی نگران تامین مسکن نباشند

معاون امور مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: دهک‌های پایین روستایی با حمایت نهادهای دولتی نیازی به آورده برای تامین مسکن ندارند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، مجید جودی گفت: سالانه در حدود ۲۰۰ هزار مسکن روستایی با مشارکت مردم ساخته می‌شود که دهک‌های پایین به دلیل عدم توانایی در تامین آورده اولیه، با حمایت نهادهای دولتی صاحبخانه خواهند شد.

وی ادامه داد: بر اساس توجه ویژه دولت سیزدهم به ساخت مسکن روستائیان و مصوبه دولت مقرر شد که تعهد ساخت سالانه مسکن از ۲۰۰ هزار واحد به ۳۵۰ هزار واحد ارتقا یابد و بر همین اساس میزان و تسهیلات به هر واحد مسکونی نیز به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یابد.

معاون امور مسکن روستایی بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع دولت سیزدهم تاکنون به ۳۳۰ هزار واحد مسکونی تسهیلات ساخت و ساز واگذار شده است.

وی متذکر شد که این تسهیلات شامل تمام روستاهای کشور بوده و هیچ استثنایی وجود ندارد.

جودی در خصوص واگذاری تسهیلات به بافت‌های فرسوده روستایی توضیح داد: از ابتدای سال ۸۴ وام‌های مقاوم‌سازی به روستائیان آغاز شده و مقاوم‌سازی از ۵ درصد به رقم ۵۳ درصدی در سال جاری رسیده است و طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده این رقم در سال ۱۴۰۵ به ۷۰ درصد خواهد رسید.

وی از استحکام و قابلیت توسعه واحدهای در حال ساخت در سال‌های آتی خبر داد و گفت: مجوزهای واحدهای در حال ساخت در یک طبقه و در ابعاد ۱۰۰ متر صادر شده ولی با استحکام و مهندسی صورت گرفته این واحدها در سال‌های آتی قابلیت توسعه در ارتفاع و وسعت خواهند داشت.

معاون امور مسکن روستایی بنیاد مسکن بهره گیری از فناوری های نوین را منوط به پذیرش مالکان واحد های مسکونی دانست و افزود: ازآنجا که ساخت این واحدها با مشارکت مردم و سرمایه‌های آنها انجام می‌گیرد هیچ تحمیلی از سوی بنیاد مبنی بر استفاده از فناوری های نوین انجام نمی‌شود و ساخت و ساز صرفا در جهت تمایل آنان صورت می‌گیرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا