بورس و بازاردیدگاهراه و شهرسازیمجلس و ارگان هامجله خبری

طرح نهضت ملی مسکن در بافت‌های فرسوده اجرایی شود

جعفر شربیانی در گفت و گوی اختصاصی با  ساختمان آنلاین ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: از جمله چالشهای طرح نهضت ملی مسکن تامین زمین است و کمبود زمین نباید به عاملی برای اجرای این طرح در اطراف تهران منجر شود چرا که این امر به متورم کردن بار جمعیتی و همچنین احتمال نقض حریم تهران منجر می شود.

وی بهترین گزینه برای تحقق طرح نهضت ملی مسکن را بافتهای فرسوده عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: بهتر است این طرح را در بافتهای فرسوده شهر تهران اجرایی کنیم و این رویکرد ،یک تیر و دونشان خواهد بود چرا که به صورت همزمان هم نسبت به نوسازی بافت فرسوده و هم نسبت به اجرای نهضت ملی مسکن اقدام کرده ایم.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران اذعان داشت: شهردار و اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران پیشنهاد اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بافتهای فرسوده را به وزارت راه و شهرسازی ارایه داده اند

شربیانی ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که این موضوع را امکان پذیرکنیم و البته این امر اراده ملی می خواهد.

وی یادآورشد: ممکن است اجرای این سیاست در عمل با سختی های خاص خود همراه باشد،اما چنانچه اراده ملی برای این موضوع وجود داشته باشد،امکان پذیر خواهد بود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران همچنین در بخش دیگری از گفت و گوی خود با ساختمان آنلاین درباره راهکارهای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی،به عنوان یکی از چالشهای صنعت ساختمان نیزبه اظهارنظر پرداخت.

وی در پاسخ به این سوال ساختمان آنلاین که در دوره های پیشین نیز وعده کاهش زمان صدور مجوزها ی ساختمانی به مردم داده شده اما در عمل اتفاقی نیفتاده است تاکید کرد: اگر در دوره های قبلی گام هایی برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی برداشته نشده است حتما مشکلاتی وجود داشته است و قطعا مدیران پیشین هم مایل به ارایه خدمت به شهروندان بوده اند،اما بی شک پاره ای از مسایل سبب شده که شرایط برای اجرای سیاستها امکان پذیر نباشد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم که در دوره جدید فعالیت شورای شهر و شهرداری تهران پیگیر های لازم را انجام دهیم و همزمان الزامات مربوطه را ایجاد کنیم .همچنین لازم است که قوانین را دستخوش تغییرات کنیم وتا آنجایی که در توانمان است نسبت به کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی اقدام کنیم.

وی همچنین درباره عدم همکاری و تمکین دستگاه های ذی ربط با شهرداری تهران نیز گفت: ما باید دستگاه های مربوطه را به کاهش زمان صدور پروانه های ساختمانی ملزم کنیم وآنها را مجاب کنیم که با تعامل وهمکاری ،وظایف خود را به بهترین نحو ممکن اجرایی کنند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا