اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

بازار مسکن به کدام سمت‌وسو می‌رود؟

به گزارش خبرنگار ساختمان آنلاین در حال حاضر نوسانات ارزی و سکه بر بازار مسکن سایه سنگینی انداخته و سبب شده این بازار در اوج تلاطم قیمتی به سر ببرد، هر چند که بسیاری پیش بینی میکنند تاثیر نوسانات بازارهای موازی بر بازار مسکن در آینده بیشتر خود را نشان خواهد داد به طوری که ممکن است بار دیگر شاهد انفجار قیمتها در این بازار باشیم.
به گفته بسیاری از مشاوران املاک این روزها شاهد نوسانات نرخ ارز هستیم که همین امر در بازار مسکن و به ویژه در برخی از مناطق غربی تهران بیش از سایر مناطق خودنمایی می کند به طوری که هر به گفته واسطه های ملکی، زمانی که خریداران از قیمت های مسکن مطلع می شوند با نا امیدی بنگاه های املاک را ترک می کنند.
براساس این گزارش علی قربانی یکی از خریداران مسکن در منطقه ۵ تهران به خبرنگار ساختمان آنلاین گفت: قصد خرید و تغییر واحد مسکونی خود را داشتیم اما وقتی از قیمت ها مطلع شدیم متوجه شدیم که بازار مسکن به شدت با افزایش و رشد قیمتی مواجه شده و اگر واحد خود را بفروشیم نه تنها دیگر نمی توانیم این واحد را بخریم بلکه برای اجاره نشینی هم باید به مناطق پایین تر برویم.
براساس این گزارش در حال حاضر بازار مسکن با نوسانات و تغییرات قیمتی بسیار زیادی روبرو شده و این خود می تواند زمینه ساز مشکلات بسیار زیادی برای متقاضيان باشد.
گفتنی است طبق آخرین آمار مرکز آمار میانگین قیمت مسکن در حال حاضر متری ۵۰ میلیون تومان است در حالی که پیش از این میانگین قیمت مسکن طبق اعلام بانک مرکزی ۴۸ میلیون تومان بود که همین امر زمینه ساز مشکلات بسیاری برای متقاضيان شده است.
براساس این گزارش در صورتی که دولت نتواند برنامه ریزی مناسبی در این خصوص انجام دهد و قیمت ها را به تعادل نسبی از طریق خروج دلالان و سوداگران نرساند در آینده نزدیک بازار مسکن با نوسانات قیمتی بسیار زیادتری مواجه می شود که این امر با تبعات جبران ناپذیری همراه خواهد بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا