اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

طراحی‌های ساختمان‌ها باید ذاتا ایمن باشند

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه رعایت المانهای ایمنی در حوزه ساختمان  متوجه تمامی ارکانهای ذی ربط در حوزه ساختمان است تاکید کرد: اجرای مقررات و قوانین ساخت و ساز سبب افزایش ضریب استحکام ساختمانها می شود.

حامد مانی فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ساختمان آنلاین ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: ایمنی ساختمان‌ها در ابعاد و مراحل مختلف ساخت و ساز، دارای اهمیت است و از مرحله ابتدایی شروع به کار ساخت که کار طراحی ساختمان شروع می شود باید به این مقوله توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی تاکید کرد: طراحی های ساختمان باید ذاتا ایمن باشند و مقوله ایمنی را در درون خود در بخش های مختلف ساختمان اعم ازسازه، تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی، و معماری و… داشته باشند.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی، رعایت المانهای ایمنی در حوزه ساختمان را متوجه تمامی ارکانهای ذی ربط در حوزه ساختمان دانست و ادامه داد: علاوه بر این متناسب با الزاماتی که در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان قید شده است تمامی مقررات ساختمان در فرآیند اجرای ساخت که سبب تولید واحد مسکونی ایمن می شود نیز باید رعایت شود و همچنین تمامی ارکان ساخت وساز نظیر مراجع صدور پروانه ساخت، کارفرمایان، پیمانکاران، و… باید تمامی مقررات مربوطه را رعایت کنند تا در نهایت شاهد تولید واحدهای مسکونی با کیفیت و ایمن باشیم.

این مقام مسوول همچنین در ادامه لزوم توجه به مقوله ایمنی ساختمانها در زمان بهره برداری را نیز یادآور شد و تاکید کرد: باید به مبحث ایمنی و نگهداری در زمان بهره برداری نیز توجه ویژه شود و چک لیست های لازم را همواره مورد توجه قرار دهیم و ساختمان را در بخش های مختلف مورد بازبینی های دوره ای انجام بدیم.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پایان خاطر نشان ساخت: امیدوارم که به هر حال با رعایت مقررات ملی ساختمان در مراحل مختلف ساخت وساز شاهد افزایش ضریب ایمنی ساختمان ها که منجر به حفاظت از جان و مال بهره برداران می شود باشیم.

لیلا درخشان

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا