اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

ردیف بودجه مجزا برای مناسب سازی معابر شهری در نظر گرفته شود

«علی محمد قادری»، با بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ساختمان آنلاین اظهارداشت: اساسا مناسب سازی معابر شهری صرفا مختص افراد دارای معلولیت نیست و این مفهوم دربردارنده مصادیق وسیع تری نظیر سالمندان، مادران باردار، افرادی که دارای ضعف جسمانی و… هستند می شود و لازم است به منظور مناسب سازی معابر یک فرهنگ سازی صورت گیرد و دستگاه های ذی ربط با ایجاد زیرساخت های لازم، شرایط را به سمتی ببرند که شهرهای ما از ایمنی و سطح دسترسی مطلوبی برای معلولان و افراد کم توان برخوردار باشد.

وی با ابراز تاسف از اینکه تا رسیدن به نقطه ایده آل برای دارا بودن شهری ایمن هنوز فاصله است اذعان داشت: هر چند که شاهد اهتمام از سوی نهادهای ذی ربط هستیم و کمکها و ملاحظاتی در همین راستا وجود دارد اما پیشنهاد می شود که در نظام بودجه سنواتی کشور، ردیف بودجه ای برای مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان در نظر گرفته شود و در اختیار دستگاه ها قرار دهند.

این مسوول با تاکید بر اینکه مناسب سازی فضاهای شهری اقدامی زیرساختی است گفت: نباید تصور شود که مناسب سازی فضاهای شهری برای معولان صرفا به معنای ایجاد رمپ و یا سایر مقوله های فیزیکی است، بلکه این امر مبتنی بر سامانه های هوشمند است به گونه ای که به عنوان مثال تردد را برای افراد نابینا تسهیل کند. بنابراین لازم است که همه دستگاه ها با هم همکاری داشته باشند که مناسب سازی معابر برای معلولان مبتنی بر سامانه های هوشمند باشد و شهری ایمن به معنای واقعی کلمه برای افراد معلول داشته باشیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا