مجله خبریراه و شهرسازی

رشد 50 درصدی نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه روند نوسازی بافت های فرسوده شهری از خرداد تا بهمن امسال رشد ۵۰ درصدی داشته است، کلانشهرهای تهران، مشهد، کرمانشاه، تبریز، اصفهان و همدان را شهرهای برتر در زمینه نوسازی بافت فرسوده معرفی کرد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران جزئیاتی از نشست چهاردهمین جلسه شورای عالی مسکن و گزارشی که توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران در آن نشست ارایه شد، را توضیح داد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: با اجرای بسته تشویقی، نوسازی بافت فرسوده شتاب مناسبی گرفته است. طبق آمارها، روند نوسازی بافت های فرسوده از ۱۵۵ هزار واحد مسکونی در خردادماه امسال به ۲۲۵ هزار واحد رسید است و رشد تقریبا دو برابری در نوسازی بافت های فرسوده را در این مدت تجربه کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سهم کلانشهرها به ویژه تهران و مشهد در نوسازی بافت های فرسوده قابل توجه و حائز اهمیت است. بدین معنا که مساحت بافت های فرسوده در ۹ کلانشهر کشور معادل ۲۶ درصد است، اما در عملکرد نوسازی ۴۸ درصدی را به خود اختصاص داده اند.

آیینی گفت: ۲۲۵ هزار واحد از ابتدای دولت سیزدهم وارد فرایند ساخت و ساز شده است که این واحدها در بیش از ۶۳ هزار نقطه کشور در حال ساخت است. تاکنون ۵۷ هزار واحد به بهره برداری رسیده است که این رقم تا پایان امسال به ۸۰ هزار واحد می رسد.

وی در بیان رتبه بندی شهرهای برتر در زمینه نوسازی بافت های فرسوده گفت: شهرهای تهران، مشهد، کرمانشاه، تبریز، اصفهان و همدان به عنوان شهرهای برتر در زمینه نوسازی بافت فرسوده شناخته شدند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا