اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

بسته سیاستی جامع مسکن در مجلس بعدی تدوین می‌شود

نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اهمیت توجه به بخش مسکن در سیاست‌گذاری های کلان کشور ،بر این باور است با تقویت صندوق ملی مسکن، تدوین بسته سیاستی جامع، حمایت از انبوه‌سازان و تکمیل زنجیره تولید مسکن، می‌توان صنعت مسکن را بهبود بخشید و رونق اقتصادی و اشتغال را تحریک کرد.

دکتر احمد راستینه در گفتگو ‌با خبرنگار پارلمانی پایگاه خبری ساختمان آنلاین اظهار داشت: مسکن صنعت پیشران کشور است اما این باور در نظام سیاست گذاری کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است.در حالی که اگر باور کنیم که مسکن صنعت پیشران است در این صورت بخش مسکن مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت و‌با رونق مسکن هم وضعیت اشتغال بهبود خواهد یافت و‌ هم با افزایش عرضه مسکن،مردم صاحبخانه خواهند شد.

تقویت صندوق ملی مسکن با تمرکز تسهیلات

وی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم برای اجرای قانون جهش تولید مسکن، تقویت صندوق ملی مسکن به صورت جدی است.باید تمام منابع حاصل از تسهیلاتی که در قالب قانون جهش تولید مسکن یا نهضت ملی مسکن اختصاص داده می‌شود، به صندوق ملی مسکن منتقل شوند. بانک‌ها نیز باید تسهیلات خود را با نرخ سود ارزان ارائه دهند.

ضرورت تدوین بسته سیاستی جامع در بخش مسکن

نماینده مجلس معتقد است که نیاز به یک بسته سیاستی جامع در حوزه مسکن هستیم .او تأکید می‌کند که در مجلس آینده، تدوین یک بسته سیاستی جامع در زمینه مسکن باید مورد توجه قرار گیرد و مجلس باید با دولت همکاری کند تا قانون جهش تولید مسکن به صورت جامع و بهینه اجرایی شود.
راستینه می افزاید :سیاست‌های حمایتی در بخش مسکن باید متمرکز بر خودمالکی در دستور کار مجلس و دولت قرار گیرد.

لزوم حمایت از انبوه‌سازان و تکمیل زنجیره تولید

نماینده مجلس با توجه به فناوری‌های نو در ساخت و ساز مسکن که هزینه‌های آن را کاهش می‌دهند، تأکید می‌کند که با حمایت از انبوه‌سازان و عرضه زمین، زنجیره ساخت مسکن نوین بر اساس این فناوری‌ها را تکمیل کنیم. این اقدامات به کاهش هزینه‌های تمام شده مسکن کمک خواهد کرد و صنعت مسکن را قوی‌تر از گذشته کند.

او‌ در پایان ضمن تاکید بر ضرورت اجرای قوانین و سیاست‌های مرتبط با مسکن ،اظهار امیدواری کرد که مجلس و دولت با همکاری و تعامل موثر، بهبود و تقویت صنعت مسکن را محقق سازند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا