مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

مصالح ساختمانی پرمصرف پروژه‌های مسکن ملی تامین می‌شود

مدیرعامل صندوق ملی مسکن گفت: مصالح ساختمانی پر مصرف مورد نیاز پروژه‌های نهضت ملی مسکن از جمله فولاد از محل منابع این صندوق خریداری شد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بخش عمده‌ای از مشکلات پروژه‌های نهضت ملی مسکن مربوط به تامین مصالح ساختمانی است و همین امر باعث کند شدن روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن شده است، اما در حال حاضر  با تصمیم گیری‌های صورت گرفته بخشی از این مشکلات و مصالح ساختمانی مورد نیاز برای این پروژه‌ها با تامین اعتبارات از سوی صندوق ملی مسکن برطرف شد.

در همین رابطه مهدیار اسماعیلی با بیان اینکه اولین محموله ۹۰ هزار تنی فولاد از ذوب آهن اصفهان، برای پروژه‌های نهضت خرید مصالح ساختمانی خریداری شد، گفت: منابع مالی که برای خرید این میزان فولاد درنظر گرفته شده ۲۰ هزار میلیارد ریال بوده که  تمامی آن‌ها از محل منابع صندوق ملی مسکن تامین شده است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه صندوق ملی مسکن برای خرید تا سقف یک میلیون تن فولاد برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن منابع لازم را در نظر گرفته است، بیان کرد: با اجرای این برنامه، علاوه بر افزایش سرعت ساخت و ساز، با حذف واسطه‌ها، مصالح  ساختمانی با قیمت ارزان‌تر به دست سازندگان مسکن حمایتی خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه در قانون جهش تولید مسکن و مصوبات شورای عالی مسکن بر پوشش خطرپذیری ساخت مسکن، نقش صندوق ملی مسکن  بسیار مهم است، گفت: سعی کرده‌ایم با خرید فولاد از طریق بورس در راستای تثبیت و پیش بینی پذیر شدن قیمت مصالح ساختمانی گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه خرید سایر مصالح پرمصرف حوزه ساختمان از جمله سیمان نیز در برنامه این صندوق قرار گرفته است، گفت: با افزایش سرمایه صندوق ملی مسکن از طریق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته  به طور قطع تزریق منابع مالی برای تسریع در روند پروژه‌های نهضت ملی افزایش می‌یابد.

او گفت: صندوق ملی مسکن در سال ۱۴۰۱ با هدف هم‌افزایی، تقویت توان حمایتی و تخصیص بهینه منابع مالی بخش مسکن و با کارکرد تجمیع و تخصیص منابع مالی تشکیل شده است.

او یادآور شد: طی یک ماه گذشته منابع صندوق ملی مسکن رشد ۳۰۰ درصدی داشته است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا