مجله خبریراه و شهرسازی

راه‌اندازی حلقه‌های میانی برای تشویق نوسازی در ۱۲ شهر و ۴۸ محله بوشهر

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه حلقه‌های میانی برای ترغیب مردم به نوسازی در ۱۲ شهر و ۴۸ محله بوشهر راه اندازی شده است، از به‌سازی و آسفالت ۸۰ درصد محله‌های هدف بازآفرینی این شهر خبر داد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «محمد آیینی» در جلسه شورای مسکن که با حضور اعضای هیات مدیره، معاونان و مدیران شرکت و همچنین مدیران ادارات راه و شهرسازی استان‌ها و نیز شهرداری‌های کشور برگزار شد، از اقدام‌های شهرداری بوشهر و اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر در خصوص تدوین بسته تشویقی بومی و اطلاع رسانی گسترده در این زمینه و نیز تشکیل حلقه‌های میانی تجلیل و قدردانی کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از اتفاقات خوب هفته گذشته اقدام‌های مناسب استان بوشهر در زمینه نوسازی مسکن بود، گفت: در هفته‌ای که گذشت شاهد بودیم شهرداری بوشهر همه تلاش خود را برای ارتقای نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده انجام داد و در این راستا تبلیغات گسترده‌ای هم در فضای مجازی و هم به صورت محیطی و نصب بنر در سطح خیابان‌های این استان بودیم.

آیینی با تاکید بر اینکه شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی بوشهر با همکاری خوب بسته تشویقی بومی این استان را تدوین کردند، خاطرنشان کرد: به طور قطع این عملکرد و همکاری خوب دو دستگاه یاد شده تاثیر فراوانی در افزایش نوسازی بافت‌های فرسوده در این شهر خواهد داشت که در آینده نزدیک نمایان می‌شود.

۹۰ درصد متقاضیان ساخت و ساز بوشهر ساکنان بافت‌های فرسوده هستند

در ادامه «سعید برزگرزاده» معاون شهرسازی و معماری شهرداری بوشهر با بیان اینکه بعد از تصویب و ابلاغ بسته تشویقی بومی متقاضیان بسیاری برای صدور پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده داشتیم، اظهار داشت: در این مدت دستور نقشه‌های بسیاری صادر شد و تا پایان سال تعداد زیادی از آن‌ها به پروانه ساختمانی تبدیل می شود. اکنون در شهر بوشهر ۹۰ درصد متقاضیان ساخت و ساز ساکنان بافت‌های فرسوده هستند.

۸۰ درصد محله‌های هدف بازآفرینی بوشهر به‌سازی و آسفالت شد

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۸۰ درصد معابر محدوده‌های هدف بازآفرینی در شهر بوشهر به‌سازی و آسفالت شده است، گفت: در بحث فضای سبز و آسفالت و بازگشایی معابر پروژه‌های بسیاری در دست اجراست.

برزگرزاده افزود: علاوه بر این در بحث تشکیل حلقه‌های میانی نیز اطلاع‌رسانی‌های خوبی در سطح شهر انجام شده و از گروه‌های داوطلب و متخصص دانشگاهی دعوت به همکاری کرده ایم و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: اکثر شهروندان با مفاد بسته‌های تشویقی آشنایی دارند و امیدوارم در آینده نزدیک شاهد شرایط بهتری در نوسازی بافت‌های فرسوده باشیم.

در ادامه «رضایی‌نیا» مدیربازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه در بوشهر یک‌هزار و ۷۲۰ هکتار بافت‌ ناکارآمد وجود دارد، گفت: بسته‌های تشویقی را در قالب کتابچه، بروشور و کلیپ‌های مختلف در اختیار شهرداری قرار داده‌ایم که با همکاری شهرداری، این بسته‌های اطلاع‌رسانی بین مردم توزیع می‌شود.

وی بیان‌داشت: در بوشهر حلقه‌های میانی در بیش از ۲۰ محله تشکیل شده است و همه این گروه‌ها فعال هستند. در مجموع در ۱۲ شهر و ۴۸ محله، حلقه‌های میانی راه اندازی شده و حدود ۶ هزار بسته تشویقی بین شهروندان توزیع شده است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا