مجله خبریراه و شهرسازی

موانع ساخت پروژه پنج هزار و ۴۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن کرمانشاه برطرف شد

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه از برگزاری نشستی با محوریت بررسی موانع مربوط به پروژه پنج هزار و ۴۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن استان به منظور تسریع در عملیات اجرایی آن در بنیاد مستضعفان کشور خبر داد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، «رامین الماسی» افزود: امروز با حضور در دفتر مدیرعامل هلدینگ پایا سامان پارس بنیاد مستضعفان کشور، پیگیر موارد مربوط به اجرای هرچه سریعتر پروژه پنج هزار و ۴۰۰ واحدی نهضت ملی مسکن استان شدیم.

وی اضافه کرد: در این نشست ضمن بررسی موانع موجود، برای رفع آن اقدام و با انعقاد تفاهم نامه ای با بانک سینا به عنوان بانک عامل جهت اعطای تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی برای ساخت هر واحد، شرایط تسریع در اجرای عملیات بیش از پیش فراهم شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه تصریح کرد، پیرو تفاهم نامه احداث پروژه مذکور فی ما بین استانداری کرمانشاه و بنیاد مستضعفان بعد از یک دوره رکود، شرایط برای استفاده از ظرفیت های ملی و استانی بر پیشبرد این پروژه با سرعت قابل قبول فراهم شد تا انشاالله در کمترین زمان ممکن پنج هزار و ۴۰۰ واحد این پروژه در اختیار مردم قرار گیرد.

پس از آخرین نشست شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهور و پیگیری دستورات ایشان از سوی مقام عالی وزارت، بلافاصله پس از تشکیل ۲ جلسه درون سازمانی در اداره کل راه و شهرسازی، امروز سرپرست اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه با حضور در بنیاد مستضعفان، بررسی موانع و موارد مربوط به پروژه پنج هزار و ۴۰۰ واحدی دولت آباد را در دستور کار قرار داد.

اراضی ۴۷ هکتاری شهرک دولت آباد در مالکیت بنیاد مستضعفان قرار داشت که با توجه به موقعیت مناسب آن از سال ۱۳۹۸ پیگیری‌ها و مکاتباتی توسط استاندار وقت با رییس بنیاد مستضعفان برای اختصاص ارازضی مذکور به طرح اقدام ملی مسکن صورت پذیرفت که باتوجه به مساعدعدت آقای فتاح، نهایتا توافقنامه ای در سال ۹۹ فی مابین راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و استانداری کرمانشاه منعقد و مقرر شد در ازای تغییر کاربری زمین مذکور به مسکونی و سایر خدمات وابسته بخشی از قطعات به راه و شهرسازی منتقل و مابقی در اختیار بینیاد مستضعفان قرار گیرد.

در سفری که آقای فتاح در سال ۱۴۰۰ به استان داشت وی موافقت کرد که قطعات سهمیه بنیاد نیز برای تامین مسکن افراد نیازمند و واجد شرایط قرار گیرد.

در این راستا شرکت های وابسته به بنیاد مستضعفان به عنوان کارگذار برای احداث پنج هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در زمین یاد شده شروع به عملیات آماده سازی کردند ولی به دلیل برخی مشکلات فنی و حقوقی با وجود گذشت ۱.۵ سال از کلنگ زنی پروژه، عملیات اجرایی آن متوقف شده بود.

با پیگیری‌های به عمل آمده و تشکیل جلساتی در استانداری، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان خوشبختانه مسایل فی مابین حل و فصل شد و هم اکنون شرکت‌های وابسته به بنیاد نسبت به تجهیز کارگاه برای شروع عملیات اجرایی اقدام کردند که انشاالله در آینده ای نزدیک عملیات احداث پنج هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در اراضی یادشده آغاز خواهد شد.

هم‌اکنون عملیات ساخت ۳۳ هزار واحد مسکن ملی در استان آغاز شده و کل سهمیه کرمانشاه در چهار سال ۱۲۰ هزار واحد است.

در ابتدای فراخوان دولت، ۲۰۰ هزار کرمانشاهی متقاضی دریافت مسکن ملی بودند که بعد از پالایش اولیه ۵۷ هزار نفر دارای شرایط اولیه تشخیص داده شدند و در حال تکمیل مدارک خود هستند.

تسهیلات اعطایی به مردم شهر کرمانشاه ۴۰۰ میلیون تومان و در شهرستان‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان است.

گفته می‌شود حدود ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح مسکن ملی در استان کرمانشاه مورد نیاز است.

برای دریافت مسکن ملی سه شرط اساسی وجود دارد، متقاضی نباید از سال ۱۳۵۷ یعنی ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز زمینی از دولت دریافت کرده باشد، از تسهیلات بانک مسکن استفاده نکرده و همچنین از پنج سال پیش تا به امروز ملکی به نام او ثبت نشده باشد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمیعت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا