راه و شهرسازیمجله خبری

۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل تعهدات مسکن مهر نیاز است

به گزارش ساختمان آنلاین:  «علیرضا جعفری» روز دوشنبه درباره آخرین وضعیت مسکن مهر در جمع خبرنگاران افزود: هنوز تکالیف مسکن مهر باقی مانده که منجر به نارضایتی در بین مردم شده است و دولت علاوه بر ساخت واحدهای مسکونی در قالبت نهضت ملی مسکن، اکنون باید تعهدات مسکن مهر را هم به سرانجام برساند.

وی گفت: برای ۳۸ هزار و ۸۷۹ نفر تعهدات باقی مانده مسکن مهر باید تعیین تکلیف کنیم و تاکنون مسکن مهر ۳۱۷ هزار نفر در شهرهای جدید تحویل داده شده است.

به گفته جعفری، پاسخگویی به نیازهای افرادی که از سال ۹۲ منتظر تحویل مسکن‌مهر خود هستند بخشی از برنامه دولت است و در عین حال متقاضیان ساکن مسکن مهر انتظار برآورد خدمات روبنایی در شهرهای جدید دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره اعتبار زیرساخت‌ها و تاسیسات روبنایی مسکن مهر، افزود: دولت ۱۵ هزار میلیارد اعتبار برای تعهدات روبنایی و زیربنایی مسکن‌مهر نیازمند است.

وی با بیان اینکه چیزی از خط اعتباری مسکن‌مهر و اقساط بازگشتی آن باقی نمانده تا برای تکمیل مسکن‌مهر نیمه‌تمام هزینه کنیم، گفت: به دنبال روش‌های دیگر از جمله ایجاد ارزش افزوده از طریق فروش اراضی شهرهای جدید هستیم.

با دلالی کارکنان شهرهای جدید در خرید و فروش مسکن مهر برخورد می‌شود

جعفری درباره مبارزه با دلالی واحدهای مسکن‌مهر از سوی کارکنان شهرهای جدید نیز گفت: با هر گونه بورس بازی، دلالی و خرید و فروش خانه در شهرهای جدید از سوی کارکنان و مدیران برخورد می شود.

وی درباره ساخت مترو در شهرهای جدید، خاطرنشان‌کرد: تکمیل متروی شهرهای جدید به سرعت در دستور کار قرار گرفته است و با همکاری استانداری تهران، اعتبار متروی تهران- پرند تامین و به‌زودی تکمیل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: متروی پردیس به تهران نیز به دلیل وجود معارضان در مرحله تعیین تکلیف باقی مانده است و شهرداری در حال بررسی آن است، اما به طور کلی دسترسی مردم شهرهای جدید به فضاهای شهری در دستور کار قرار دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا