مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

ظرفیت “سازمان شانگهای” برای کمک به صنعتی‌سازی مسکن در ایران

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: برای ساخت مسکن می‌توان از ظرفیت کشورهای عضو سازمان شانگهای نظیر چین استفاده کرد تا ساختمان‌هایی با شیوه‌های صنعتی تولید شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، سید سلمان ذاکر با اشاره به عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای، اظهار کرد: این عضویت یک ظرفیت اقتصادی برای ایران است که می‌توان از آن در حوزه های مختلف ساخت تونل، راه‌سازی، ترانزیت و صادرات و واردات محصولات بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به امکان استفاده از ظرفیت کشورهای عضو این سازمان برای ساخت مسکن، افزود: برای ساخت مسکن نیز می‌توانیم از ظرفیت کشورهای عضو سازمان شانگهای نظیر چین استفاده کنیم تا ساختمان‌هایی با شیوه‌های نوین صنعتی و با سرعت بیشتری تولید کنیم.

وی عضویت ایران در سازمان همکاری‌ شانگهای را راهی برای برون رفت از تحریم‌ها و مهار تورم دانست و عنوان کرد: ورود به این اقلیم اقتصادی و با حضور 5 کشوری که در عرصه های مختلف اقتصادی وسیاسی فعال هستند، در ارتقا امنیت اقتصادی و هم امنیت سیاسی نقش دارد؛

وی ادامه داد: کشورهای عضو سازمان شانگهای نیز می‌توانند از ظرفیت‌های کشورمان در حوزه‌های مختلف معادن، گردشگری، تولیدات کشاوزی استفاده کنند. همچنین ضمن افزایش مراودات کالاهای مختلف، دلار را نیز می‌توانیم از تبادلات خود حذف کنیم. همچنین امکان تامین کالاهای ضروری و اثرپذیر در تحریم‌ها نیز با افزایش مراودات اقتصادی با کشورهای عضو سازمان فراهم می‌شود.

آبان‌ماه سال 1400 رستم قاسمی وزیر فقید راه و شهرسازی از ادامه مذاکره با شرکت‌های چینی‌ برای ورود فناوری‌های نوین ساخت‌وساز مسکن به کشور خبر داده و گفته بود نمایندگانی از شرکت‌های چینی در کشور حضور دارند و در حال مذاکره با آنها هستیم.

وی تصریح کرد: البته قرار نیست که چینی‌ها کارگر به ایران بیاورند، یا مهندس یا مصالح ساختمانی وارد کشور کنند.

وی تاکید کرد: چینی‌ها فناوری‌های نوین ساخت‌وساز را به ایران می‌آورند.

در ادامه احمد دنیامالی نماینده مجلس و یکی از اعضا شورای عالی مسکن از مذاکره با شرکت‌های خارجی برای ساخت و ساز در نهضت ملی مسکن خبر داده و گفته بود: در این مذاکرات، صنعتی‌سازی و بحث قیمت تمام شده در اولویت است.

وی با بیان این‌که در زمان حاضر پیشنهاد سازندگان داخلی برای ساخت پروژه نهضت ملی مسکن در هر مترمربع 5.5 میلیون تومان است که این عدد بیشتر از انتظار ما در محاسبه قیمت‌هاست، افزود: در مذاکره با شرکت‌های خارجی برای ساخت هر مترمربع مسکن به عدد کمتر از 3 میلیون تومان رسیده‌ایم.کار با خارجی‌ها تابعی از قیمت دلار است و در این مورد نگران پایه دلاری آن هستیم چراکه با رشد نرخ دلار طبیعتا قیمت این قرارداد‌ها هم بالا می‌رود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا