مجله خبریبورس و بازار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛ ثبت ۶۳۰۰ قرارداد اجاره مسکن رایگان

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از زمان ایجاد امکان دریافت کد رهگیری رایگان برای قراردادهای اجاره در سامانه املاک و مستغلات، تاکنون بیش از ۶۳۰۰ قرارداد اجاره رایگان در سامانه به ثبت رسیده است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، هادی عباسی‌اصل اظهار کرد: تا ساعت ۱۳ امروز ۶۳۲۹ قرارداد بین موجر و مستاجر در سامانه املاک و مستغلات، به ثبت رسیده و نهایی شده است. در این فرآیند موجران و مستاجران وارد سامانه شده و قرارداد خود را با تایید دو شاهد نهایی کرده‌اند.

وی در تشریح فرآیند ثبت قرارداد اجاره با کد رهگیری رایگان گفت: روند این کار ساده است. مالک وارد سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir می‌شود، سپس بر روی گزینه «سامانه ثبت رایگان اجاره مسکن» کلیک می‌کند و وارد سامانه خدمات دولت الکترونیک می‌شود.

عباسی‌اصل ادامه داد: مالک، شماره سیم کارت متعلق به خود را وارد می‌کند و با دریافت رمز یک بار مصرف احراز هویت می‌شود. سپس مشخصات خود، ملک مورد نظر و مبلغ اجاره را ثبت می‌کند.

وی تصریح کرد: در مرحله بعد مستاجر وارد سامانه می‌شود و مشخصات خود را ثبت می‌کند. در گام بعدی موجر با رمز یک بار مصرف و بعد مستاجر با رمز یکبار مصرف، مشخصات را تایید می‌کنند. سپس باید دو شاهد که یکی از طرف موجر و دیگری از طرف مستاجر است قرارداد را تایید کنند. نهایتا قرارداد به ثبت می‌رسد و کد رهگیری رایگان صادر می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا