مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

معاون وزیر راه: نظام بانکی با اجرای طرح نهضت ملی مسکن همراهی کند

معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: مجموعه نظام بانکی برای رفع مشکلات در زمینه آورده اولیه خانواده‌ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن با وزارت راه و شهرسازی همراهی کند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایرنا، خسرو دانشجو در آیین واگذاری زمین به ۲۳۸ خانوار از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان در سمنان افزود: تامین آورده اولیه در طرح نهضت ملی مسکن برای بعضی اقشار مشکل است و پیگیری‌ها برای بهبود شرایط در این زمینه در دستور کار است.

وی ادامه داد: جوانی جمعیت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و در اولویت پیگیری مسوولان عالی نظام است و واگذاری زمین به افراد واجد شرایط نیز اقدامی تشویقی از سوی دولت در تحقق جوانی جمعیت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بیان کرد: زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در نقاط مختلف کشور در قالب قانون جوانی جمعیت واگذار می‌شود و این اقدام از جنبه اجتماعی و روانی در ترویج فرزندآوری موثر است.

آمادگی ١٠٠ درصدی استان سمنان در واگذاری زمین برای طرح نهضمت ملی مسکن

استاندار سمنان گفت: این استان آمادگی ۱۰۰ درصدی برای تخصیص زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن به افراد واجد شرایط دارد.

سیدمحمدرضا هاشمی افزود: ۵۰۰ قطعه زمین در استان سمنان تا کنون به خانواده‌های‌ دارای سه فرزند و بالاتر واگذار شده است.

وی بیان کرد: جمعیت، کمبود آب و تعداد تصادفات زیاد، سه چالش اساسی در استان سمنان است،که در بخش کاهش تصادفات رییس جمهور دستور ویژه داده‌است، کمبود آب هم رفع می‌شود،اما حل مشکل جمعیت نیازمند فرهنگ‌سازی است.

هاشمی تاکید کرد: جوانی جمعیت به عزم عمومی نیاز دارد و دولت نیز بسته‌های تشویقی در این بخش در نظر گرفته است.

استاندار سمنان گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین برای ساخت خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن نیاز است که یکهزار و ۷۰۰ هکتار تامین شد و یکهزار هکتار دیگر باید تامین شود.

واگذاری زمین به خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر در قالب قانون حمایت از جوانی جمعیت در قطعات ۲۰۰ مترمربعی و برای ساخت خانه ویلایی به صورت سهم سه‌دانگ سه‌دانگ به مادر و پدر فرزند واگذار شد.

از مجموع ۲۳۸ قرارداد واگذاری زمین به خانوارهای مشمول ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (خانواده‌های دارای سه فرزند به بالا) در مناطق تحت پوشش اداره‌کل راه و شهرسازی استان سمنان، ۲۹ قرارداد واگذاری مربوط به شهرهای مهدیشهر و شهمیرزاد و پنج قرارداد واگذاری مربوط به دامغان، چهار قرارداد مربوط به گرمسار و آرادان و ۲۰۰ قرارداد واگذاری مربوط به شهر جدید ایوانکی است.

۶٠ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان در برنامه ساخت است که ۳۰ هزار خانه در شهر جدید ایوانکی و ۳۰ هزار واحد در نقاط مختلف استان باید ساخته شود. ۶ شهرستان سمنان، مهدیشهر، سرخه، گرمسار، آرادان و دامغان تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان است.

زمین اقساطی در قطعات ۲۰۰ مترمربع برای ساخت خانه ویلایی به خانواده دارای سه فرزند و بیشتر که یک فرزنشان بیست و چهارم آبان ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده باشد، تعلق می‌گیرد.

طبق آمار اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان، ۳۸ درصد جمعیت بیش از ۷۰۰ هزار نفری استان را جوانان تشکیل می‌دهند، ولی در شاخص ازدواج و فرزندآوری سمنان از استان‌های دارای پایین‌ترین آمار و در انتهای جدول استان‌ها است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا