مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

پروژه‌های نهضت ملی مسکن با تزریق وام ساخت جان دوباره می‌گیرند

کارشناس مسکن گفت: وام خرید مسکن اثر چندانی در بازار مسکن ندارد بلکه باید تمرکز دولت برای پرداخت تسهیلات ساخت باشد تا پروژه‌های نهضت ملی مسکن جان دوباره بگیرند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که اعلام شده بود بخش عمده ای از پروژه های نهضت ملی مسکن در قالب صندوق ملی مسکن  تامین می شود اما بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است که هنوز  بخش زیادی از منابع مالی  مورد نیاز برای ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن تامین نشده است و این موضوع  خود باعث نگرانی بخش زیادی از سازندگان شده است.

بر اساس این گزارش در حالی که دولت  و رئیس جمهور تا به امروز چندین بار در جلسه شورای عالی مسکن به بانک ها تاکید کرده‌اند که اقدامات موثری در حوزه تامین  منابع مالی مسکن‌ انجام دهند اما تنها بانک مسکن اعتبارات لازم را برای تسهیلات ساخت پرداخت کرده است.

در همین رابطه  یوسفی کارشناس مسکن  به باشگاه خبرنگاران اعلام کرده است که همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات ساخت خوب نیست. این در حالی است که باید تمامی بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد اجرای هر چه زودتر ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی باشیم.

او می‌گوید: پرداخت تسهیلات خرید مسکن زمینه ساز افزایش قدرت متقاضیان مسکن نمی شود چراکه اقساط این تسهیلات در حال حاضر بسیار زیاد است و متقاضیان نمی توانند این میزان اقساط را پرداخت کنند.

عضو کمیسیون عمران گفت: باید تمرکز دولت بر پرداخت تسهیلات ساخت صورت گیرد و با حمایت و همکاری بانک ها شاهد تقویت قدرت متقاضیان باشیم.

گفتنی است در این شرایط دولت باید برنامه ریزی لازم را برای بهبود وضعیت بازار مسکن و پروژه های نهضت ملی مسکن انجام دهد تا شاهد روند و اجرای هرچه سریعتر این پروژه ها باشیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا