اجتماعی

عدم اجرای صحیح ماده هفتم مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: دارندگان پروانه اشتغال به كار در هر يك از رشته‌هاي هفتگانه مندرج در قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان كه همزمان در شهرداري تهران و واحدهاي تابعه، مسئولیت دارند، نبايد از پروانه اشتغال به كار در صلاحيت‌هاي مندرج در ظَهر پروانه خود و امتيازهاي ناشي از آن استفاده كنند. لذا شهرداری تهران می بایست فورا نسبت به اجرای دقیق مصوبه مدیریت تعارض منافع و دستورالعمل وزیر راه و شهرسازی اقدام نموده و گزارش اجرا را برای شورای اسلامی شهر تهران ارسال نماید.

به گزارش ساختمان آنلاین، احمد صادقی در دویست و سی و یکمین جلسه شورا و در تذکری در خصوص عدم اجرای صحیح ماده هفتم مصوبه مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران گفت: ماده هفتم مصوبه شماره 2486 شورای اسلامی شهر مطرح میکند؛ دارندگان پروانه اشتغال به كار در هر يك از رشته‌هاي هفتگانه مندرج در قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان اعم از اصلي يا مرتبط و در هر پايه كه همزمان در شهرداري تهران و واحدهاي تابعه، تحت هر عنوان مسئوليت بررسي يا تأييد نقشه يا امور مربوط به كنترل ساختمان را بر عهده دارند، نبايد از پروانه اشتغال به كار در صلاحيت‌هاي مندرج در ظَهر پروانه خود و امتيازهاي ناشي از آن استفاده كنند.

وی ادامه داد: همچنین وزیر راه و شهرسازی در سال 1396 طی دستورالعمل اجرایی بند5 ماده2 مکرر آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اصلاحی 1394 با موضوع «اجتناب از تکفل همزمان اموری که زمینه و موجبات نمایندگی و یا قبول منافع متعارض را فراهم می آورد» مقرر مینماید که دارندگان پروانه اشتغال به کار در هریکی از رشته های هفتگانه مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که در شهرداری تهران (مطابق جدول پیوست دستورالعمل) تحت هر عنوان مسئولیت بررسی یا تایید نقشه یا امور مربوط به کنترل ساختمان را عهده دارند، نباید از پروانه اشتغال به کار در صلاحیت های مندرج در ظهر پروانه خود و امتیازهای ناشی از آن که مسئولیت های پیش گفته را دارند، استفاده کنند.(این دستوالعمل پس از رفت و برگشتهایی در دیوان عدالت اداری، مورد تایید قرار گرفت و در حال حاضر لازم الاجراست).

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان ساخت: طبق دو گزاره فوق، باید علاوه بر عناوین مذکور در تبصره یکم ماده هفتم مصوبه، سایر افراد مشمول مانند رئيس شهرسازي ناحيه، كارشناسان شهرسازي مناطق و نواحي و … نه تنها در سطح مناطق 22گانه، که در سطح کشور اجازه استفاده از پروانه خود را نخواهند داشت.این در حالی است که در حال حاضر برخی از عناوین فوق، تنها در منطقه خود ممنوعیت استفاده از پروانه را دارند و در سایر مناطق فعالیت میکنند.

صادقی گفت: لذابه شهرداری تهران تذکر میدهم که فورا نسبت به اجرای دقیق مصوبه مدیریت تعارض منافع و دستورالعمل وزیر راه و شهرسازی اقدام نموده و گزارش اجرا را برای شورای اسلامی شهر تهران ارسال نماید.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا