مجله خبریبورس و بازارراه و شهرسازی

تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی تورم‌زا نیست

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: برای تسریع در اجرای پروژه‌های مقاوم سازی مسکن روستایی باید روند پرداخت تسهیلات تسریع و اجرایی شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مجلس با جدیت پیگیر تصویب پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی مسکن روستایی است که همین امر خود می تواند زمینه ساز بهبود وضعیت نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی شود.

به گفته رئیس کمیسیون عمران مجلس در حال حاضر روند نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی مناسب است اما برای تسریع در اجرای این طرح باید این تسهیلات از ۲۰۰ میلیون تومان به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یابد که امیدواریم هر چه سریعتر اجرایی شود.

او می‌گوید: این تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد است که برخلاف برخی از ادعاها اثر چندانی در نرخ تورم نمی گذارد بنابراین برای جلوگیری از وارد شدن خسارت های  ناشی از بلایا باید برنامه ریزی جهت مقاوم سازی صورت گیرد‌.

رضایی بیان کرد: در حال حاضر افزایش قیمت ها توسط بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری و تصویب شده است اما در این بین باید این اقدام هر چه سریعتر ابلاغ شود تا شاهد اجرایی شدن اقدامی بزرگ در حوزه نوسازی مسکن روستایی باشیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا