مجله خبریراه و شهرسازی

زمین به ۶۰۰ متقاضی حمایت از طرح جوانی جمعیت در اصفهان اختصاص یافت

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تاکنون برای ۶۰۰ نفر از متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ۱۰ شهرستان استان اصفهان زمین اختصاص یافته است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، محمد کیانی اظهار داشت: تاکنون در استان اصفهان بیش از چهار هزار نفر در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس http//:saman.mrud.ir برای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت‌نام کرده اند که از این تعداد بالغ بر هزار نفر متقاضیان شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی هستند.

وی افزود: شرکت‌های عمران این شهرهای جدید برای این موضوع در حال اقدام و پیگیری هستند و تا کنون نیز در حد ممکن زمین تأمین کردند.

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تخصیص زمین در شهرهای دارای اراضی دولتی انجام شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون در مجموع برای ۶۰۰ نفر از متقاضیان در ۱۰ شهرستان استان اصفهان تخصیص زمین انجام و جانمایی شده است.

به گفته کیانی برای مابقی متقاضیان مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیز تأمین زمین در قالب الحاق زمین به محدوده شهری و تغییر کاری به مسکونی در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: تخصیص و واگذاری زمین به مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پس از طی مراحل لازم و الحاق در شورای عالی شهرسازی و معماری و یا تغییر کاربری در کمیسیون ماده پنج، صورت می‌گیرد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص اراضی تخصیص شده، خاطرنشان کرد: مراحل واگذاری و اعطای قرارداد پس از قیمت گذاری و برآورد هزینه آماده‌سازی انجام می‌شود.

کیانی با بیان اینکه صحت سنجی ثبت‌نام‌ها به موازات تأمین زمین انجام می‌شود، افزود: نبود زمین دولتی کافی در استان و با توجه به اینکه اکثر زمین‌های دولتی را به طرح نهضت ملی مسکن تخصیص داده‌ایم، اراضی دولتی بسیار کمی در محدوده موجود است اما با تلاش‌های صورت گرفته هم طرح نهضت ملی مسکن و هم قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را به موازات هم انجام می‌دهیم.

طبق ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به منظور تحقق بند چ ماده ۱۰۲ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دولت مکلف است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی مطابق با ضوابط و شرایط خاصی به پدر و مادر پس از تولد فرزند سوم و بیشتر (بعد از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰) اعطا کند.

این اقدام فقط برای یک بار به صورت فروش اقساطی با دو سال تنفس و هشت سال اقساط انجام می‌پذیرد و سند مالکیت پس از پرداخت آخرین قسط، ظرف حداکثر یک ماه به مالکین تحویل داده می‌شود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا