مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

نارضایتی رئیس جمهور از روند تولید مسکن در کشور

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور گفت: مساله مسکن فرابخشی است و موضوع تخصصی یک دستگاه اجرایی و وزارتخانه ای همچون راه و شهرسازی محسوب نمی شود بلکه بزرگترین پروژه عمرانی و زیرساختی کشور در چهار سال اول دولت سیزدهم است که مقرر شده در این مدت چهار میلیون واحد مسکونی در کشور تولید شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، وحید قربانی در جلسه شورای مسکن که در محل سالن آمفی‌تئاتر استانداری لرستان برگزار شد، مسکن را اولویت کلیدی دولت سیزدهم برشمرد و با بیان اینکه مسکن موضوعی قابل احصاء، کمی و قابل شمارش است و مطالبه جدی مردم و رسانه هاست، تصریح کرد: اجرایی شدن طرح اقدام ملی مسکن خواسته جدی رئیس دولت سیزدهم است.

وی با انتقاد از اینکه برنامه جهش مسکن در کشور موفق نبوده است، اظهار کرد: رئیس جمهور از عملکرد دستگاه ها در حوزه جهش مسکن ملی ناراضی هستند.

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور در ادامه با بیان اینکه لرستان نیز جزو ۱۰ استان آخر (بین ۲۱ تا ۳۱) قرار دارد بنابراین اقدامات مربوطه باید با تلاش، همراهی و روحیه تعامل پیش رود و همکاری لازم برای تامین زمین صورت گیرد، تاکید کرد: مساله مسکن فرابخشی است و موضوع تخصصی یک دستگاه اجرایی وزارتخانه ای همچون راه و شهرسازی محسوب نمی شود بلکه بزرگترین پروژه عمرانی و زیرساختی کشور در چهار سال اول دولت سیزدهم است که مقرر شده در این مدت چهار میلیون واحد مسکونی در کشور تولید شود.

قربانی با بیان اینکه مسکن با سهل ترین، دقیق ترین روش و با کمترین هزینه باید احداث شود و چه دلیلی دارد مسائل مربوط به آن چندین ماه در دستگاه ها معطل بماند، بیان کرد: در بحث مسکن ستاد اجرایی فرمام امام (ره) عملکرد خوبی در لرستان داشته است.

وی با تاکید براینکه آینده نظام جمهوری اسلامی منوط به اجرای توقعاتی است که به مردم داده می شود، بیان کرد: اگر تعهدی می دهیم باید آنرا به انجام برسانیم.

مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور با بیان اینکه تجربه نامبارک برخی از سایت های مسکن را در جهش تولید مسکن تکرار نکنیم و از این رو تکمیل زیرساخت مسکن باید توسط دستگاه های خدمات رسان و زیرساختی انجام و حداقل خدمات شهری در این سایت ها مهیا باشد و شهرداری ها نیز در خدمات روبنایی همکاری لازم را داشته باشند.

قربانی با اشاره به اینکه وزارت کشور نیز آماده واگذاری هرگونه اختیارات در سطح ملی به استان هاست و در این راستا متعهد خواهد شد، گفت: موضوعات را در شورای عالی معماری و شهرسازی پیگیری و مطرح خواهیم کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا