مجله خبریراه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

۲۰ میلیون نفر در بافت فرسوده سکونت دارند

معاون وزیر راه از سکونت ۲۰ میلیون نفر در بافت فرسوده خبر داد و گفت: ۲.۷ میلیون واحد مسکونی فرسوده لرزان و ناپایدار با وقوع زلزله بر سر ساکنان آوار می‌شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از تسنیم، محمد آئینی یادآور شد‌: در کشور حدود 167 هزار  هکتار بافت هدف از 3گونه بافت‌های فرسوده، سکونت‌گاه‌های غیررسمی حاشیه شهرها و بافت‌های تاریخی وجود دارد.

وی ادامه داد: این بافت‌ها حدود 20 درصد سطح شهرها را شامل می‌شود. حدود 6 میلیون و 262 هزار خانوار با جمعیتی بیش از 20 میلیون نفر معادل 30 درصد جمعیت کشور در این نواحی زندگی می‌کنند.

وی با بیان این‌که 2.7 میلیون واحد مسکونی فرسوده لرزان و ناپایدار در این مناطق وجود دارد، گفت: این واحدها از هیچ‌گونه سازه‌ای برخوردار نیستند و در صورت وقوع زلزله این خانه‌ها بر سر ساکنان خود آوار می‌شوند و هیچ فرصتی برای آنها وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر وظیفه مسئولان امر در زمینه حفاظت از جان هموطنان در برابر زلزله و حوادث و بلایای طبیعی در بافت های ناکارآمد شهری، اضافه کرد: برای این کار یک ستاد ملی تحت عنوان ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار از 13 وزارتخانه و 17 دستگاه تشکیل شده که متناظرهایی در سطح استانی و شهرستانی متشکل از مقامات محلی دارند و ما از ائمه جمعه محترم کشور انتظار داریم از مسئولان شهری و استانی مطالبه‌گری لازم برای تشکیل جلسات این ستادها و انجام وظایف محوله را داشته باشند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا