مجله خبریبورس و بازار

فرمول میزان مالیات بر خانه‌های خالی تعیین شد

مالیات خالی بودن یک واحد مسکونی با قیمت میانگین مترمربعی 80 میلیون تومان نزدیک به 25 میلیون تومان برآورد می شود.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از روزمرگی اقتصاد، طبق قانون جدیدی که در 16 اردیبهشت ماه به تصویب نهایی شورای نگهبان رسید، مهر تازه ای بر اخذ مالیات از خانه‌های خالی زده شده است.

براساس این قانون، وزارت راه و شهرسازی و سازمان امور مالیاتی مکلف هستند تا قانون دهه 90 در بحث مالیات بر واحدهای مسکونی خالی از سکنه را اجرایی کنند.

از سوی دیگر قانون بودجه سال 1403 کل کشور نیز روی درآمدهای مالیاتی از محل خانه های خالی، حساب باز کرده است؛ 1000 میلیارد تومان.

بر اساس بررسی های صورت گرفته و با استناد به فرمول این مالیات و میانگین قیمت مسکن در تهران مالیات بر خانه های خالی در سال اول، رقمی نزدیک به «یک ماه اجاره بها» است و برای سال دوم، معادل 2 ماه اجاره بهای ماهانه.

بعنوان مثال برای یک واحد مسکونی با قیمت میانگین مترمربعی 80 میلیون تومان، مالیات خالی بودن آن نزدیک به 25 میلیون تومان برآورد می شود.

مالیات بر خانه های خالی

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا