اخبار ساختمان آنلایندیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

ضرورت حرکت به سمت ساخت و سازهای خشک در صنعت ساختمان

مدیر کل سابق فدراسیون بین المللی املاک و صنعت ساختمان (FIABCI) با بیان اینکه سرعت ساخت و ساز، قیمت تمام شده و تبعات زیست محیطی از جمله سه چالش اصلی صنعت ساخت و ساز در کشور هستند بر لزوم حرکت به سمت استفاده از ساخت و سازهای خشک در این صنعت تأکید کرد.

دکتر کامبیز یوسفی در گفتگو‌ با ساختمان آنلاین مطرح کرد:در حال حاضر موضوعاتی همچون سرعت ساخت و ساز، قیمت تمام شده مسکن و آثار زیست محیطی ناشی از ساخت و سازهای مسکن از جمله سه چالش مهم هستند که سازندگان با آن مواجه هستند. برخی از این موارد دارای تأثیرات بلندمدت و برخی نیز کوتاه مدت هستند.

وی با تأکید بر اینکه در خصوص هزینه تمام شده و سرعت ساخت و ساز، گروه های مهندسی داخلی و خارجی سالیان سال است که اقدامات زیادی انجام داده و راهکارهای مهندسی مورد تأیید را ارائه کرده اند، گفت :راه حل این مسائل، حرکت به سمت ساخت و سازهای خشک است که در آن از ملاط استفاده نمی شود. این موضوع به جز در مورد سقف و ستون، در سایر بخش‌ها همچون نازک کاری، دیوارسازی، محوطه سازی و… می تواند هزینه تمام شده را بین 7 تا 10 درصد کاهش دهد.

مدیرعامل گروه صنعتی فیبو همچنین اظهار داشت :ساخت و سازهای خشک، مصرف آب در ساخت را که یکی از بحران‌های محیط زیستی است را به شدت کاهش خواهد داد. همچنین این روش ساخت و ساز، سرعت اجرا را سه برابر افزایش خواهد داد به گونه ای که ساختمانی که معمولا طی 18 ماه ساخته می شود، با این روش در کمتر از یک سال قابل تحویل خواهد بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا