مجله خبریبورس و بازار

۳۸۱ هزار مستاجر وام ودیعه مسکن دریافت کردند

طبق جدید‌ترین آمار‌های وزارت راه و شهرسازی بیش از ۳۸۱ هزار متقاضی وام ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، در حالی که از حدود یک ماه وام ودیعه مسکن به بیش از ۲۰۰ میلیون تومان در تهران و در سایر کلان شهرها به ۱۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است میزان درخواست کننده برای این تسهیلات افزایش یافته است اما همچنان شاهد عدم همکاری بانک ها در پرداخت این تسهیلات هستیم.

به گفته برخی از مستاجران سنگ اندازی بانک ها در پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن افزایش یافته است و هر بار به بهانه های مختلف از جمله کامل نبودن پرونده و یا عدم منابع مالی متقاضیان را رد کرده و همین امر باعث ایجاد مشکلات بسیار زیاد برای آنها شده است.

بر اساس این گزارش در جدیدترین آمارهای اعلام شده  تاکنون یک میلیون و ۴۶۲ هزار و ۱۶۰ متقاضی در سراسر کشور برای تسهیلات ودیعه برای اجاره مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد در سامانه tem.mrud.ir، یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۹۱۵ متقاضی حائز شرایط اولیه شناخته شدند.

همچنین از تعداد افراد واجد شرایط شناخته شده، ۸۹۵ هزار و ۶۶۸ متقاضی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند و بانک‌ها با ۳۸۱ هزار و ۷۶۳ متقاضی قرارداد امضا کرده‌اند.

گفتنی است، پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن جزو تسهیلات خرد محسوب می‌شود که بر اساس آیین‌نامه پرداخت تسهیلات خرد، ضرورت دارد تا بانک‌ها در اخذ ضامن از این دسته از متقاضیان، مساعدت لازم را داشته باشند.

تمامی متقاضیان باید برای دریافت اين تسهیلات در سامانه  تم وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کرده و قرارداد اجاره آنها همراه با کد رهگیری برای امسال باشد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا