مجله خبریراه و شهرسازی

نوسازی ۲۴۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه ۲۸۹ پروژه بوستان و فضای سبز در بافت‌های ناکارآمد شهری اجرا شد، رقم آغاز فرآینده نوسازی واحدهای مسکونی را در بافت های فرسوده ۲۴۰ هزار واحد برشمرد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از مهر، محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: مقرر بود تا پایان امسال صدور پروانه ساختمانی و آغاز نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده به ۲۴۰ هزار واحد برسد که هم‌اکنون به این رقم هدف‌گذاری شده از آغاز فرآیند نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری رسیده‌ایم.

تحویل ۸۲ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: در حال‌حاضر از ۲۴۰ هزار واحدی که در بافت‌های فرسوده، فرآیند نوسازی آنها آغاز شده است ۸۲ هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: شرکت بازآفرینی شهری ایران در هفته منابع طبیعی که از روز گذشته آغاز شده است پویش “نهال نو، خانه نو” را شروع کرده است و با این کار علاوه بر درخت‌کاری و کاشت نهال در بافت‌های فرسوده شهری از فرصت نوسازی در این محلات و معرفی بسته‌های تشویقی برای ترغیب مردم به نوسازی استفاده می‌کند.

آیینی گفت: شرکت بازآفرینی شهری ایران در حوزه بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های نیازمند ساماندهی و توانمندسازی بیش از ۱۲۶ پروژه احداث بوستان و فضای سبز و شهرداری‌ها ۱۶۳ پروژه در این بافت‌ها را به اجرا رسانده‌است.

وی گفت: در برنامه هفتم توسعه و در اجرای مفاد سند ملی که باید به متوسط سرانه‌های همان شهر برسیم ۴۴۶ پروژه در برنامه است که در طول برنامه هفتم اجرا خواهد شد و در در حدود ۵۹۰ هکتار به سطح فضای سبز بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی افزوده خواهد شد و با اجرای این طرح می‌توانیم به متوسط سرانه فضای سبز شهرها برسیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا