مجله خبریبورس و بازارصنایع ساختمانی

قیمت تمام شده پروژه های نهضت ملی مسکن چقدر است؟

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در تلاش برای کاهش قیمت تمام شده پروژه‌های نهضت ملی مسکن هستیم، اما قیمت‌ها متناسب با نرخ تورم است.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، هادی عباسی معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال در خصوص قیمت تمام شده پروژه های نهضت ملی مسکن گفت: وزارت راه و شهرسازی تلاش می‌کند تا قیمت تمام شده مسکن را کاهش دهد .

به گفته وی در ساخت مسکن عوامل متعددی از جمله مصالح و اقتصاد کلان بر قیمت تمام شده تأثیر می گذارد و خارج از اراده وزارت راه و شهرسازی است .

عباسی با بیان اینکه درخصوص منابع، مردم آورده خود را آورده اند گفت: متقاضیان تا کنون ۲۰۰ هزارمیلیارد تومان به طرح نهضت ملی مسکن آورده‌اند.

او گفت: قیمت تمام شده واحد مبتنی بر هزینه پروژه است. قیمت مصالح و دستمزد از اختیار وزارت راه و شهرسازی خارج است. قیمت بر اساس شروع، اتمام و هزینه مصالح در زمان اجرای پروژه محاسبه می‌شود. با این حال وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌کند تا قیمت تمام شده کاهش یابد.

وی در خصوص اجرایی شدن پلکانی اقساط گفت: پلکانی شدن اقساط و پرداخت اقساط ۵میلیون و۹۰۰هزار  تومانی تا دو سال ابلاغ شده است و در حال حاضر در برخی از شهرها از جمله زنجان در حال انجام است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا