مجله خبریراه و شهرسازیصنایع ساختمانی

رئیس شورای نظام مهندسی: پیگیر حل موانع تصویب نهایی بیمه مهندسین هستیم

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: پیگیر برطرف شدن نکات مطرح شده درباره مصوبه بیمه مهندسین در مجلس شورای اسلامی هستیم تا به این ترتیب بتوانیم با حل و فصل آن، جامعه مهندسین را مانند بسیاری دیگر از گروه های شغلی، به حیطه بیمه که امری ضروری و لازم است، وارد کنیم.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان، «حمزه شکیب» با اشاره به اینکه در ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ دیداری میان اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان با «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی پیرامون آشنایی و بررسی با چالش های جامعه مهندسی برگزار شد، افزود: یکی از موضوعاتی که در این جلسه مطرح شد، موضوع بیمه مهندسین بود. بر این اساس که جامعه مهندسین مانند بسیاری از مشاغل دیگر بتوانند از خدمات بیمه ای بهره مند شوند.

وی بیان‌داشت: اجرایی شدن این موضوع در وهله نخست نیازمند بررسی دقیق تبعات و شیوه اجرا بود. از سویی دیگر باید برای پوشاندن جامعه عمل به چنین خواسته ای، ظرفیت قانونی و منابع مالی آن نیز بررسی می شد.

شکیب ادامه‌داد: در این دیدار، از مجلس تقاضا شد تا ظرفیت قانونی برای اجرای بیمه مهندسین را بررسی و اقدامات لازم را در این زمینه داشته باشد. بنابراین رسیدگی به اجرای بیمه مهندسین در دستور کار مجلس شورای اسلامی (کمیسیون عمران و تلفیق) قرار گرفت.

به گفته وی، با بررسی های اولیه نتایج مطلوبی در راستای تامین منافع جامعه مهندسین کشور به دست آمد. در این مسیر اعضای کمیسیون تلفیق و البته عمران همکاری مساعدی داشتند و جلساتی در این زمینه برگزار شد. در همین زمینه قرار بود تا ماده ۵ قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی با استفاده از ظرفیت ماده ۳۹ قانون نظام مهندسی ساختمان اصلاح شود تا به این ترتیب مهندسین نیز ذیل این بند قانونی مشمول باشند.

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه طبق مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، اعضای مشمول بیمه مهندسین از همه مزایای قانون تامین اجتماعی بهره مند می شوند، ادامه‌داد: تبدیل شدن این مصوبه به یک قانون لازم الاجرا در مجلس شورای اسلامی با چالش هایی رو به رو شد که در حال حاضر ضمن ارتباط با کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، پیگیر برطرف شدن نکات مطرح شده درباره این مصوبه هستیم تا به این ترتیب بتوانیم با حل و فصل آن، جامعه مهندسین را مانند بسیاری دیگر از گروه های شغلی، به حیطه بیمه که امری ضروری و لازم است، وارد کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا