مجله خبریراه و شهرسازی

لزوم تشویق مردم به ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده

استاندار خوزستان گفت: مردم باید تشویق به ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده شوند و منازل جدید در این مناطق ساخته شوند چون ایجاد مناطق جدید برای طرح‌های نهضت ملی مسکن و یا مسکن مهر هزینه سنگینی برای ایجاد زیرساخت‌ها در بردارد.

به گزارش ساختمان آنلاین به نقل از ایسنا، علی ‌اکبر حسینی‌ محراب در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در محل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار شد، با اشاره به دستور کار جلسه در خصوص بررسی مطالعات سند بازآفرینی شهری اظهار کرد: با توجه به اینکه زیرساخت‌ها از قبل در بافت‌های فرسوده موجود است ساخت و سازها معمولا در این مناطق شکل می‌گیرد.

وی افزود: اگر بنا باشد منطقه جدیدی برای طرح‌های نهضت ملی مسکن یا مسکن مهر ایجاد شود هزینه سنگینی برای ایجاد زیرساخت‌ها لازم است، بنابراین باید مردم تشویق به بازسازی و ساخت در بافت‌های فرسوده شوند و منازل جدید در این مناطق ساخته شوند.

حسینی محراب تاکید کرد: شهرداری، راه و شهرسازی، نظام مهندسی و سایر دستگاه‌های ذیربط در این خصوص هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

در این نشست چند دستور کار از جمله مطالعات سند بازآفرینی شهری، مطالعات گردشگری استان و پیشنهادات کارگروه زیربنایی مورد بررسی قرار گرفت.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا