اجتماعیراه و شهرسازیمجله خبری

چمران: بافت فرسوده یکی از سه اولویت مهم پایتخت است

به گزارش ساختمان آنلاین:  در نشستی که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، آخرین وضعیت مصوبات قرارگاه جهادی تأمین مسکن و چشم انداز مأموریت ها و برنامه های سازمان نوسازی شهر تهران مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این نشست با اشاره به اهمیت توجه به تجربیات گذشته در حوزه نوسازی، موضوع بافت های فرسوده را در کنار موضوعات ترافیک و آلودگی هوا، یکی از سه اولویت مهم شهر تهران یاد کرد و بر ضرورت تسریع روند نوسازی بافت های فرسوده و تولید مسکن با سیاست کلید به کلید و ایجاد خدمات پشتیانی در پایتخت، تأکید کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه میزان بافت های فرسوده در تهران نسبت به سال های گذشته افزایش پیدا کرده است، متذکر شد: ضروری است سازمان نوسازی با تمرکز بیشتری موضوع بازآفرینی و نوسازی شهری را دنبال کند.
 چمران ابراز امیدواری کرد که با تسهیل گری‌های سازمان نوسازی در بافت های فرسوده، به زودی بتوانیم شاهد تحولات خوبی در این حوزه باشیم.
سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران نیز در این نشست عنوان کرد:  طی هفته آتی مشوق ها و تسهیلات جدید نوسازی بافت‌های فرسوده طبق مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی ابلاغ خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم با ابلاغ این بسته های تشویقی اتفاقات خوبی در روند بازسازی بافت های فرسوده اتفاق بيفتد.
هدایت در خصوص قرارگاه جهادی تأمین مسکن در تهران گفت: موانع و مشکلات مربوط به صدور پروانه را با محوریت سازمان نوسازی پیش می‌بریم تا بتوانیم این پروسه را کوتاه کنیم.
سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه عرصه ها و اراضی مستعد ساخت مسکن در مناطق مختلف تهران شناسایی شده اند، تصریح کرد: این اراضی از ظرفیت ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن برخوردار هستند و این رقم در حال افزایش است تا در کنار تولید مسکن، تولید سرمایه نیز برای شهرداری تهران اتفاق بیفتد.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا