اجتماعی

۴ تفاهم‌نامه برای احداث ٣٠ هزار واحد مسکونی در تهران امضاء شد/ مناطق ١٨،١٩ و٢٠ در اوج محرومیت، شرایط خدمت دارند و تبدیل به مناطق الگو می‌شوند

به گزارش ساختمان آنلاین:  وی با اشاره به چشم‌انداز “تهران کلانشهر الگوی جهان اسلام” افزود: این چشم‌انداز در درون خود ویژگی هایی داشت که البته مربوط به امروز ما نیست و شهرهایی امروز هستند که پیشتازتر از ما هستند اما چشم اندازی که برای ۱۴۱۰ هدف گذاری شد و سعی می کنیم تا ۱۴۰۶ بتوانیم عمده آن را محقق کنیم، نیاز به مدیریت از نوع جدید دارد.

اولویت نوسازی مناطقی هستند که به مردم و شهر آسیب می زنند

زاکانی بیان کرد: در بحث نوسازی شهری اعلام کردیم که محلاتی که از قبل آن مردم و شهر آسیب می بینند جامعه هدف ما است، مثلا درباره محله اسلام آباد مردم در حال آسیب دیدن بودند و این محله در شورای عالی شهرسازی مصوب شد و در مسیر ساخت و تحول قرار گرفت. همچنین درباره فرحزاد، ده ونک و کن نیز این مسیر دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس قرارگاه مسکن در دستور کار قرار گرفت و بنا شد که برای جبران کمبود مسکن که حدود یک میلیون واحد کمبود داریم سالی ۱۸۰ هزار واحد بسازیم که بتوانیم بین ۵ تا ۶ سال پرونده کمبود مسکن را ببندیم و ایمنی را برای شهر به ارمغان بیاوریم. چرا که در تهران ۱۲ هزار بافت ناپایدار داریم.

زاکانی در پایان تاکید کرد: مناطق ۱۸، ۱۹ و ۲۰ در اوج محرومیت، بزرگترین شرایط خدمت را در خود دارند و تبدیل به مناطق الگو می شوند.

هدایت، سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه با اشاره بر ٩ فقره تفاهمنامه منعقد شده طی امسال گفت : امروز این ۴ تفاهم‌نامه با بانک پارسیان، بانک ایران زمین، تونل سد آریا و ستاد توانمند سازی امضاء شد که مجموع آنها تولید ٣٠ هزار واحد مسکونی در تهران خواهد بود

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا