اجتماعی

تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام فرهنگی و اجتماعی در مناطق

به گزارش ساختمان آنلاین:  نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در منطقه 18 شهرداری تهران در جلسه شورای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی حضور یافت و از چند پروژه مهم فرهنگی و اجتماعی این منطقه بازدید به عمل آورد.
وی در جلسه شورای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی منطقه 18 بیان داشت: این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی یکی از ورودی های شهر در غرب تهران به حساب می آید.
معدنی پور با بیان اینکه بافت مسکونی ایجاد شده در منطقه پر تراکم، ریز دانه با معابر کم عرض است، گفت: این منطقه در نوار حاشیه ای شهر قرار دارد که در برگیرنده بخشی از مشاغل و صنایعی با عملکرد فرا منطقه ای است.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران وجود نخبگان و افراد شاخص در این منطقه را یکی از نقاط قوت فرهنگی و اجتماعی دانست و بیان داشت: پروژه های نیمه تمامی در حوزه فرهنگی و اجتماعی ورزشی در منطقه وجود دارد که لازم است با اولویت تعیین تکلیف شوند. تاکید در فصل بودجه این بود که به سراغ پروژه های جدید نرفته و با تمرکز بر پروژه های نیمه تمام کار را تمام کرده و پروژه های موجود به روز رسانی شوند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در همین راستا پارک گیاه شناسی، ورزشگاه شهید عبدالله وند، زمین چمن مصنوعی محله خلیج فارس جنوبی، استخر ایستگاه 38 اتش نشانی، بوستان 15 خرداد، ساختمان نیمه ساز سرای محله در بوستان ملاصدرا، ورزشگاه شهید ولی خانی، درمانگاه خیابان 14 معصوم از جمله پروژه های دارای اولویت برای تکمیل و نهایی شدن هستند.
وی همچنین به وجود برخی از پروژه های بهره برداری شده اما بلا استفاده نیز اشاره کرد و گفت: اماکنی همچون خانه کشتی و مجتمع شهید شهریاری به بهره برداری رسیده اند اما مورد استفاده قرار نگرفته اند، لذا ضروری است برای آنها برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
معدنی پور خاطر نشان ساخت: کمبود سرانه های فرهنگی و اجتماعی در بعضی محلات منطقه 18 دیده می شود همچنین نبود سراهای محلات در برخی محلات یا نبود کتابخانه و اماکن ورزشی ویژه بانوان از جمله مواردی است که کمبودشان مشهود است.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران ایجاد سه مرکز کوثر به منظور حمایت از زنان سرپرست خانوار را اقدامی مناسبی در منطقه 18 شهرداری تهران برشمرد و خاطر نشان کرد: هرچند که باید از ظرفیت های موجود در حوزه توانمندسازی و مهارت آموزی برای زنان سرپرست خانوار حداکثر استفاده صورت پذیرد اما ضرورت دارد تا با توجه به  نیاز و شرایط موجود به روزرسانی های لازم انجام گیرد و برای بهبود وضعیت مراکز اشتغالی زایی و مهارت آموزی تدابیر لازم اندیشیده شود.
معدنی پور در ادامه این جلسه به اعتبارات بودجه ای منطقه در سال 1401 اشاره کرد و گفت: در اعتبارات 1401 منطقه، 6 کد پروژه جدید به کد پروژه های اجتماعی  اضافه شده است. کد پروژه های کمک به تجهیز مدارس، مساجد، انجام مطالعات و پژوهش های فرهنگی و اجتماعی، کمک به حوزه علمیه و مدرسه المهدی بخشی از جمله این موارد است که نیاز به اقدامات موثر و ثبت گزارش عملکردی در سامانه ها دارد، ضمن اینکه ضروری است منطقه در پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه ها اقدامات و اهتمام جدی داشته باشد.
گفتنی است رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران پس از این جلسه از بوستان بانوان نرگس و  پروژه در حال ساخت سرای محله رجایی بازدید و با خانواده شهیده لیلا رستمی دیدار و گفتگو کرد.
5/5 - (1 امتیاز)

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا