اجتماعی

پروژه‌های دفاع مقدس،جعبه سیاه جنگ هستند

به گزارش ساختمان آنلاین:   سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با حضور در نود و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و ارائه گزارش از عملکرد فعلی و برنامه های آتی این بنیاد ضمن عرض تسلیت بمناسبت اربعین سید وسالار شهیدان و گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مهر ماه سال 69 به دستورمقام معظم رهبری تاسیس و در سال 71 اساس نامه آن مصوب ایشان شده گفت: ما در این بنیاد دو وظیفه اصلی ایجابی و سلبی را بر عهده داریم که علاوه بر نشر آثار وظیفه جلوگیری از فراموشی و تحریف دفاع مقدس را نیز برعهده داریم.
وی گفت: در 10 سال گذشته و در ادامه تلاش هایی که روسای قبلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  داشتند کارهای پرشتابی انجام شده اما بسیاری از کارها همچنان در این حوزه باقی مانده است.
سردار کارگر به دیداراعضای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با مقام معظم رهبری طی سالهای قبل اشاره کرد و افزود: پس از اعلان گزارش عملکرد این بنیاد رهبر معظم انقلاب در توصیه ای موکدا فرمودند که کارهای خوبی انجام شده لذا با همین رویکرد و جهت گیری جلو بروید؛ چون کار کار مهمی است.ما جنگ را با آن زحمت انجام دادیم و بهره معنوی جنگ را باید مردم ببرند. این بهره هم برای یک سال و دوسال نیست بلکه برای یک قرن است؛ یعنی ما همچنان در شکستکی قرارداد ترکمنچای را هنوز حس میکنیم باید پیروزی این جنگ را تا سالها باید حس کنیم. نمیشود مگر با شکافتن ذره ذره سلول های این جنگ.
وی ادامه داد: در سال 93 سهم کتاب هایی که در حوزه دفاع مقدس به چاپ میرسید حدود 3.5 درصد بود اما با توجه به اهمیت موضوع  دفاع مقدس و اهتمام ویژه ای که باید در این حوزه صورت می گرفت  مجموعه بنیاد در حوزه نشر و با تلاش‌های صورت گرفته میزان نشر آثار دفاع مقدس در سال 98 این رقم به  19.5 درصد رسید و بیش از ۷ هزار عنوان کتاب تاکنون منتشر شده است که این بنیاد سهم 11 درصدی را در این مقوله دارد.
کارگر با بیان اینکه ۶۸ پروژه دفاع مقدس انجام شده است و به نوعی جعبه سیاه جنگ است گفت: انشاالله در سال آینده این پروژه‌ها درسال آینده دسترس مردم و پژوهشگران قرار خواهد گرفت و این پروژه‌ها مورد توافق تمام دستگاه‌های کشور است.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  با علام اینکه  تا این لحظه 24 مرکز فرهنگی و موزه در سراسر کشور فعال است اظهار کرد: تا پایان سال ۵ موزه دیگر در حوزه دفاع مقدس دراستانهای قزوین، گلستان،گیلان، لرستان و زنجان اضافه خواهند شد.
وی با اشاره به مسئولیت این بنیاد در خصوص شهدای گمنام گفت: تعداد شهدای گمنامی که در سراسر کشور وجود دارند ۱۰ هزار و ۴۲۲ شهید است و ۲ هزار و ۳۰۶ یادمان در سراسر کشور وجود دارد.
کارگر درباره راهیان نور بیان کرد: در سال ۹۶ سند راهیان نور تنظیم شد و قبل از کرونا بیش از ۷ میلیون نفر به راهیان نور رفتند و در سال ۹۸ بیش از ۶ میلیون نفر به راهیان نور رفتند و ۷۰ درصد این افراد جوانان میان ۱۵ تا ۳۰ ساله هستند و در سال ۱۴۰۰ نیز یک میلیون نفر به راهیان نور رفتند.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به امنیت زائران راهیان نور گفت: از سال ۹۷ تاکنون به هیچ وجه تصادفات جاده‌ای در راهیان نور نداشته‌ایم.
وی با اشاره به ستادهای گرامیداشت دفاع مقدس گفت: ۴۷۷ ستاد در سراسر کشور تشکیل شده است.
کارگر با اشاره به موزه دفاع مقدس گفت: این موزه به اداره کل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس واگذار شد و شهردار تهران نایب رئیس هیأت امنای موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان کرد: تهران دارای ۲۵ هزار شهید، ۶ هزار آزاده و ۶۱ هزار جانباز است و اسناد دفاع مقدس تهران نیز در حال جمع‌آوری است.
وی در پایان ادامه داد: شهید گمنام به هیچ وجه در فضای عمومی تهران دفن نمی‌شود مگر آنکه شهرداری تهران تأیید کند.
به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا