اجتماعیدیدگاهراه و شهرسازیمجله خبری

الگوی سکونت مهاجران افغان،آسیب‌های اجتماعی بسیاری به دنبال دارد

دکتر مهدی اقراریان ضمن بیان مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار  ساختمان آنلاین  اظهارداشت: با توجه به اینکه بخشی از سرانه مسکن توسط مهاجرین مورد استفاده قرار می گیرد،در نتیجه شاهد شاهد شکل گیری یک الگوی زیست آسیب پذیر در حوزه مسکن هستیم

عضو شورای شهر تهران خاطر نشان ساخت: معمولا استفاده از سرانه مسکن توسط مهاجرین در نقاطی است که کیفیت خدمات زیرساختی در حوزه مسکن به شدت پایین است و این امر سبب شده است که الگویی از سکونت شکل بگیرد که آسیب های اجتماعی فراوانی را می تواند ایجاد کند.

وی با انتقاد از فقدان مدیریت یکپارچه در اداره پایتخت تصریح کرد: امروز پایتخت فاقد مدیریت یکپارچه است واین نقیصه البته فقط مربوط به پایتخت نیست و حومه تهران و شهرهای اطراف آن نیز رها هستند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با یادآوری این موضوع که نظام برنامه ریزی واحد در استان وجود ندارد اظهارداشت: برای حل این مشکل لازم است که حمکرانی استانی شکل بگیرد ،یعنی در هر استانی یک حمکرانی واحد ایجاد شود.

عضو شورای شهر تهران در واکنش به این موضوع که آیا عملیاتی کردن این پیشنهاد امکان پذیراست تاکید کرد: قطعا تحقق این پیشنهاد با توسعه مجالس استانی امکان پذیر است و این امر بدان معنا است که اختیارات شوراها افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: هر چند که در قانون ما دارای شورای شهرستان و استان تهران هستیم اما این مهم تقریبا یک امری فرمالیته است و برای حل این مشکل لازم است که مجالس و پارلمانهای استانی با اختیارات و امکان نظارت شکل بگیرد.

 

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران همچنین عنوان کرد: مجلس ما باید به سمتی برود که ماموریتهای ملی انجام دهد و البته تحقق این امر نیازمند اصلاح ساختار حکمرانی کشور است که متاسفانه اراده ای برای انجام چنین کاری در کشور وجود ندارد که ریشه این امرهم ناشی از تضاد منافعی است که بین اختیارات بخش های مختلف کشور وجود دارد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا