بورس و بازارراه و شهرسازیصنایع ساختمانیمجله خبری

استفاده از ظرفیت انجمنها و بخش خصوصی برای ساخت یک میلیون متر مربع ساختمان

به گزارش ساختمان آنلاین:   مهندس کریمی  رئیس دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشورهای اسلامی در حاشیه روز دوم بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان اظهار کرد: اگر قرار است در کشور در زمینه مسکن و ساختمان تحولی صورت گیرد، پایه اصلی آن انجمن ها و تشکل های ساختمانی خواهد بود. این یک قاعده است که دولت نمی تواند خانه ساز شود و باید زمین ارزان و رایگان و زیر ساخت های رایگانی همچون آب، برق و گاز را در اختیار بگذارد تا بخش خصوصی با هزینه ریالی توسط مردم، خانه های ارزان را بسازد.

همچنین مهندس شهاب سعادت نژاد رئیس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان شهر تهران نیز ادامه داد: انجمن ها و افراد دارای صلاحیت می توانند در کنار دولت و شهرداری ها به ساخت و ساز بپردازند. اگر بتوانیم امکانات خوبی را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم و حمایت های لازم را انجام دهیم، میتوانیم امید داشته باشیم  قوانینی که مجلس برای ساخت یک میلیون مترمربع مصوب کرده و وزارت راه و شهرسازی نیز به دنبال اجرای آن است، به وسیله بخش خصوصی و متخصصین داخلی به انجام برسد تا ساختمان هایی با کیفیت و دارای شناسنامه فنی ملکی داشته باشیم.

مهندس قاسم‌پور عضو انجمن پیمانکاران و انبوه سازان استان تهران گفت: اصولا انجمن های حرفه ای وظیفه هم افزایی کنشگران حوزه خود را بر عهده دارند. ما تجربه بسیار ارزشمندی همچون مسکن مهر را پشت سر گذاشته ایم که اگر به نقاط قوت آن به خوبی توجه شود و نقاط ضعف آن نیز آسیب شناسی و بازنگری گردد قطعا میتوان پروژه موفقی را داشت.

وی افزود: وقتی میگوییم میخواهیم یک میلیون واحد مسکن تولید کنیم باید بحث لجستیک را پیش‌بینی کرده باشیم و بررسی اینکه براساس اقلیم ها چقدر نیروی کار نیاز است و چه نوع سیستم های ساختمانی باید توسعه باید خلا هایی است که باید به شدت مدیریت شود.

مهندس پژوهش نیا رئیس هیئت مدیره پیمانکاران ساخت کشور نیز تصریح کرد: تشکل ها، انجمن ها و ثمن ها بازوی اجرایی دولت ها هستند و در بخش ساخت و ساز عملا علاوه بر اینکه پتانسیل های علمی و اجتماعی خوبی دارند پتانسیل های فنی خوبی هم میتوانند در پیشبرد اهداف دولت ها ارائه دهند.

هر زمانی که دولت به صورت مستقیم به ساخت و ساز ورود پیدا می کند تورم اقتصادی را با خود به همراه دارد بنابراین دولت تنها می تواند بسترها و زیرساخت های مناسب را به بخش خصوصی بسپارد و به آن اعتماد کند.

فیاضی مدیر هماهنگی دفتر سازمان نظام مهندسی استان تهران نیز به ساختمان آنلاین گفت: انتظاری که از وزارت راه و شهرسازی در حوزه ساختمان داریم این است که به بخش خصوصی و تشکل ها بها بدهند؛ در همه جای دنیا این انجمن ها و تشکل ها هستند که به دولت ها کمک می کنند. و در آخر نیز مهندس قرائتی ستوده دبیر انجمن تولید کنندگان و فناوران صنعت ساختمان یادآورشد: ساخت و ساز( سرمایه گذاری، اجرا و طراحی ) در حوزه مسکن توسط بخش خصوصی انجام می شود و دولت سیاستگذار است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا