بورس و بازارمجله خبری

سیگنال جدید به بازار مسکن

به گزارش ساختمان آنلاین:   بازارها در روز شنبه بخشی از رفتار خود را در یک موقعیت انتظاری انجام می دهند. خریداران اما می گویند می توانند تکانه های مثبتی از دلار ببینند.

بازار ارز | پیش بینی خریداران از قیمت دلار

در بازار ارز قیمت ها همچنان در همان کانال 27 هزار تومان دنبال می شود. قیمت دلار در لحظات پایانی آخر شب جمعه در معاملات پشت خط با نوسان در سقف دلار 27 هزار تومان ایستاد. در این میان دلار 28 هزار تومان هم روی تابلوی ارز دیده می شود. با سیگنال های مثبت از وین به نظر می رسد همچنان خریداران با تردید در بازار حضور دارند و منتظر هستند بدانند چه اتفاقی در روزهای آینده می افتد. با بازگشت دیپلمات ها از وین و از سرگیری مذاکرات پس از وقفه دو روزه، حالا معامله گران همچنان در انتظار روزهای آینده هم خواهند بود اما خریداران با برجسته کردن دور تند مذاکرات وین، معتقدند می شود به صورت پلکانی شاهد تکانه های مثبت قیمتی در بازار ارز بود.

بازار سهام | سناریوی از پیش تعیین شده برای شاخص بورس

در بازار سهام هم، معامله گران و بورس بازان تاکید دارند که بازار در روز نخست هفته جاری با نوسان محدود بازار را از سر می گذارند. با این وصف شاخص بورس در هفته گذشته با بازدهی نزولی از سرگرفته شد و به نظر می رسد در این هفته بازار دوباره با نوسان محدود از سر گرفته می شود و جدال عرضه و تقاضا فعلا در شرایط انتظاری بازار سهام، به نفع عرضه کنندگان سهام باشد.

بازار خودرو | نوسان محدود در قیمت خودرو

در بازار خودرو تحلیل ها از بازار حکایت از این دارد که قیمت ها همسو و منطبق با حرکت بازار ارز است. قیمت خودروها با نوسان یک تا 2 میلیون تومانی در هفته گذشته نوسان روبه بالا داشت. در بازار خودرو، قیمت خودرو همچنان با نوسان محدود متاثر از بازار ارز دنبال می شود. البته بازار همچنان در انتظار تصمیمات جدی در وین است که به واسطه آن می تواند دورنمای دیگری برای بازار خودرو شکل دهد.

بازار مسکن | سیگنال تسه ها به بازار مسکن

در بازار مسکن، نرخ اوراق تسهیلات مسکن (تسه) در بازار سهام همچنان با نوسان روبه بالا در مسیر افزایشی 4 ماهه قرار دارد و اگر چه بازگشت هایی را در این مدت شاهد بود اما به مسیر افزایشی خود ادامه داده است. گزارش ها از وضعیت بازار مسکن در دی هم حکایت از این دارد که حجم معاملات کاهش یافته است و بررسی میدانی هم نشان میدهد که نرخ هزینه وام مسکن به بالاترین سطح خود رسیده است.

بازار ارز دیجیتال | رمز ارزها به کانال نزولی رفتند

خریداران بیت کوین (BTC) در تلاش هستند تا روند نزولی دو ماهه را تغییر دهند. این ارز دیجیتالی تقریباً 30 درصد از بالاترین رقم تاریخی نزدیک به 69 هزار دلار در نوامبر 2021 کاهش یافت و اکنون شاخص‌های فنی نشان می‌دهند که فروش در حال تثبیت است.بیت کوین در هفته گذشته حدود 3 درصد افزایش ارزش داشت.

پیش بینی ها از تورم اقتصاد امریکا و موقعیت های فروش فعال در روزهای تعطیل سال جدید میلادی باعث شده بود که رمز ارزها در همان محدوده های 40 تا 46 هزار دلار در نوسان باشد. با این وصف فعلا معامله گران نگرانند که بیت کوین از مرز حمایتی همچنان پایین تر بیاید. تجربه هفته گذشته که قیمت بیت کوین را به زیر 40 هزار دلار رساند، باعث شده همچنان نگرانی ها در بازار ارز دیجیتال پابرجا باقی بماند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا