بورس و بازارمجله خبری

پایان خواب تابستانی در بازار مسکن پایتخت

به گزارش ساختمان آنلاین: بر خلاف سنت همیشگی بازار مسکن که در سه ماهه تابستان نبض معاملات نسبت به سایر فصول سال تندتر می‌‌زند و شاید تنها بازار یکی دو ماه پایانی هر سال را با توجه به حرارت ناشی از ایام منتهی به عید نوروز بتوان با آن مقایسه کرد، امسال تابستان اوضاع بازار مسکن شکل متفاوتی داشت و حجم معاملات ماهانه مسکن شهر تهران در مرداد و شهریور به شکل دور از انتظار کاهش پیدا کرد. با وجود اینکه رکود سنگین بر معاملات مسکن تابستانی سایه انداخته بود، با ورود به فصل پاییز مختصات بازاردر حال تغییر به نفع افزایش نسبی خرید و فروش ملکی است؛ طوری که به گفته واسطه‌ها تعداد تماس‌‌ها با آگهی‌‌دهندگان املاک در بستر موتورهای جست‌وجوی ملکی افزایش محسوس پیدا کرده است.

1

هرچند بسیاری از این تماس‌‌ها به بازدید منجر نمی‌شود و معلوم است که خریداران مسکن هیچ عجله‌‌ای برای معامله ندارند، اما همین وضعیت نیز برای فعالان بازارمسکن نویددهنده افزایش نسبی نبض معاملات در هفته‌های آتی است. البته رونق معاملات تنها به حضور موثر خریداران در بازار بستگی ندارد و در سمت عرضه نیز جدیت فروشنده‌ها برای معامله باید سنجیده شود تا بتوان تصویری از آینده بازارمسکن در پایان مهر ماه را ترسیم کرد؛ اما آنچه روشن است این است که پس از پایان ماه‌های محرم و صفر تعداد متقاضیان خرید مسکن در بازار پایتخت رو به افزایش است.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا