بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

اجاره مسکن نباید بیشتر از ۲۵درصد افزایش یابد

به گزارش ساختمان آنلاین: رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: مسکن نیز مانند بسیاری چیزهای دیگر، یک بازار ملتهبی است، در این راستا جلساتی در ستاد تنظیم بازار برگزار شده است و پیشنهادی توسط وزارت راه و شهرسازی برای کنترل بازار مسکن به ستاد مذکور ارائه شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس وزارت راه پیشنهاد پرداخت وام ودیعه مسکن 100میلیون تومانی را برای تهران ارائه کرده است که فردا در شورای‌عالی مسکن درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وی افزود: مردم بلافاصله می‌توانند برای این وام ثبت‌نام کنند و بانک‌ها موظف شده‌اند این وام را پرداخت کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که میزان سود وام ودیعه فردا مشخص می‌شود، تصریح کرد: اساساً معتقدیم اجاره‌بهای مسکن در سال جاری نباید بیشتر از 25 درصد افزایش یابد، به همین دلیل هم بحث مفصلی داریم مبنی بر این‌که بنگاه‌های املاک به سامانه وزارت راه و شهرسازی متصل شوند تا برای فعالیت کارت دریافت کنند.

قاسمی تأکید کرد: به این ترتیب در سامانه فردی که واحدی را با یک مبلغ اجاره کرده است بخواهد برای سال آینده قرار را تمدید کند اگر بیشتر از 25 درصد باشد بلافاصله آلارم می‌دهد و ما متوجه می‌شویم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا