مجلس و ارگان هامجله خبری

شهر قزوین بزرگتر خواهد شد

به گزارش ساختمان آنلاین: علی فرخزاد با بیان اینکه شهر قزوین فقط می‌تواند از ضلع شمالی خود توسعه پیدا کند، اظهار داشت: در بالای اتوبان زمین‌های دولتی زیادی داریم که با تایید و تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی 100 هکتار از اراضی شمال اتوبان به محدوده شهر قزوین الحاق و اضافه خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه قبلاً مذاکرات مختلفی با شورای عالی معماری و شهرسازی در این خصوص داشتیم و مکاتبه‌های الحاق این محدوده 100 هکتاری به شهر قزوین با امضای استاندار برای وزیر راه و شهرسازی ارسال شده، انتظار داریم که در شورای عالی شهرسازی و معماری مصوبه‌ انجام این کار را بگیریم.

فرخزاد با ذکر اینکه تصویب الحاق 100 هکتار به شهر قزوین در گرو تهیه طرح تفصیلی است، گفت: دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی طی نامه‌ای از ما خواسته که برای الحاق این محدوده 100 هکتاری یک طرح تفصیلی تهیه کنیم و بعد از تصویب این طرح در کمیسیون ماده 5 آن را جهت تایید به شورای عالی بفرستیم.

معاون استاندار قزوین ادامه داد: تامین اعتبار لازم برای تهیه این طرح تفصیلی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان صورت گرفته و در حال حاضر مهندسان مشغول نقشه‌برداری زمین‌های یادشده هستند.

فرخزاد درباره نحوه توسعه این محدوده 100 هکتاری بیان کرد: بنا داریم در این محدوده یک شهرک مانند شهرک کوثر احداث کنیم و در صورت تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری مجموعه واحدهای مسکونی در این منطقه بسازیم؛ چون با توجه به دولتی بودن زمین‌ها و ارزش افزوده بالای آنها قابلیت اجرای این کار به راحتی وجود دارد.

وی افزود: در همین چارچوب قرار است به زودی کمیته‌ای متشکل از معاونت عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی شکل بگیرد تا در این کمیته ارزش ملکی اراضی این منطقه را محاسبه کنیم و بر مبنای این ارزش میزان تراکم و تعداد طبقات مجاز برای ساخت واحدهای مسکونی در آن را تعیین کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا