راه و شهرسازیمجله خبری

آخرین وضعیت مسکن ملی در مازندران

به گزارش ساختمان آنلاین:   سید عباس راهگشای در ادامه افزود: در مرحله اول ۲ هزار و ۳۰۰ نفر واجد شرایط دریافت مسکن ملی در مازندران شدند که با وجود نزدیک شدن به پایان مهلت قانونی واریز ودیعه ۴۰۰ میلیون ریالی اولیه، تاکنون تنها حدود ۶۷۰ نفر سهم آورده خود را واریز کرده اند.

وزارت راه و شهرسازی ۳۰ آبان ماه جاری را آخرین مهلت قانونی واریز ودیعه اولیه مسکن ملی تعیین کرده است.

معاون راه و شهرسازی مازندران علت احتمالی استقبال سرد متقاضیان واجد شرایط مسکن ملی برای واریز ودیعه اولیه و آورده را ذهنیت منفی جامعه از طولانی شدن اجرای مسکن مهر در برخی مناطق استان دانست و گفت که احتمالا برخی نیز چنین پیش بینی می کنند که سیاست دولت آینده در حوزه مسکن ملی تغییر کند و سرمایه آنها بدون این که خانه دار شوند، قفل شود.

وی افزود: به هر حال در شرایط فعلی ما برای ساخت سهمیه ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن ملی در مازندران برای هیچ یک از مناطق مشکل زمین نداریم، ولی در صورت افزایش سهمیه و متقاضیان در اکثر شهرهای استان بویژه غرب استان با محدودیت زمین مواجه خواهیم شد.

راهگشای گفت: در صورتی که تعداد واریزی ما برای مسکن ملی در مازندران به میزان سهمیه پیش بینی نرسد، در آینده از واجدین شرایط جدید از طریق سامانه مسکن ملی ثبت نام انجام می شود.

وی افزود: چنانچه تعداد متقاضیان اصلی ما بیش از زمین موجود باشد نیز می توانیم برنامه مسکن ملی را در برای متقاضیان دارای زمین ملکی و یا شهرهای جدید و حتی شهرهای نزدیک به محل سکونت و تقاضای متقاضیان اجرایی کنیم.

معاون راه و شهرسازی مازندران گفت: محدودیت زمین برای ساخت مسکن ملی در شمال کشور تنها مربوط به مازندران نیست و استان های گیلان و گلستان نیز این محدودیت را دارند که باید با مدیریت اراضی این مشکل رفع شود.

وی افزود: سهیمه پیش بینی برای استان مازندران در ساخت مسکن ملی در مراحل اول حدود هشت هزار واحد مسکونی است که با تحقق این سهیمه، ما در اکثر مراکز شهرستان ها با مشکل زمین مواجه می شویم و باید قطعا از زمین های مازاد دولتی، دستگاه های اجرایی و یا خود مالکی استفاده کنیم.

این مسئول گفت: در شرایط فعلی ساخت ۴۲۳ واحد مسکن ملی در شهرهای آمل، ساری، رامسر، بابلسر و نکاء شروع شد و مسکن در این شهرها به متقاضیان واجد شرایط پس از طی مراحل قانونی واگذار می شود.

طرح مسکن ملی یکی از طرح های دولت دوازدهم برای مسکن دار شدن افراد فاقد مسکن از محل زمین دولتی است که عملیات اجرایی آن پارسال با ۲ هزار و ۳۰۹ واحد در مازندران شروع شد.

افراد واجد شرایط برای ثبت نام در طرح مسکن ملی را کسانی تشکیل می دهند که از ابتدای انقلاب تاکنون هیچ تسهیلات دولتی از جمله زمین، ملک و یا تسهیلات خرید مسکن دریافت نکرده باشند، سابقه پنج سال سکونت در شهر انتخاب شده برای دریافت مسکن را داشته و متاهل باشند. البته زنان سرپرست خانوار هم به شرطی که بالای ۳۵ سال سن داشته باشند، می توانند متقاضی مسکن ملی شوند.

البته اطلاعات ارائه شده توسط افراد هنگام ثبت نام که در فرم جیم (ج) ثبت می شود مورد راستی آزمایی قرار می گیرد و تنها افرادی که فرم آنها عنوان “سبز” را دریافت کند یعنی تمامی شرایط را درست ثبت کرده باشند، واجد شرایط تشخیص داده می شوند.

بر اساس اعلام راه و شهرسازی مسکن مازندران در مرحله اول از ثبت نام بیش از ۴۰ درصد از ثبت‌نام کنندگان به دلیل آنکه فرم جیم آن‌ها قرمز بوده حذف شدند.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا