راه و شهرسازیمجلس و ارگان ها

عمل کردن دولت به وعده ساخت مسکن ملی برای ۴۰۰ هزار متقاضی

به گزارش جهان صنعت نیوز: محمد اسلامی، در آیین بهره‌برداری از طرح‌های وزارت راه و شهرسازی که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رییس‌جمهوری برگزار شد، با اعلام افتتاح خط تولید پیوسته مسکن گفت: امروز به عنوان مهم‌ترین اقدامی که انجام خواهد شد از جریان پایدار تولید مسکن بهره‌برداری می‌شود. در این رونمایی از مرحله انتخاب زمین و نقشه‌برداری تا تکمیل پروژه و تحویل واحدهای مسکونی به مردم قابل نظارت و ردیابی خواهد بود و تمام این مراحل از آفت‌هایی که تهدیدکننده مراحل ساخت است، مصون‌سازی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به نقش عمده و سازنده بخش ساخت‌وساز مسکن در تولید ناخالص ملی و اشتغال‌زایی در کشور خاطرنشان کرد: ویژگی این حوزه اتکای ۱۰۰ درصدی آن به تولیدات و نیروی کار داخلی است و به همین دلیل از بیرون کشور تاثیرپذیر نیست.

اسلامی ادامه داد: طرح ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در سال ۱۳۹۷ توسط رییس‌جمهوری رونمایی شد. امروز کارهای نرم‌افزاری و انتخاب زمین‌هایی در نقاط مرغوب انجام شده و ثبت‌نام متقاضیان واقعی صورت گرفته و وارد فاز اجرایی شده است. بنابراین امروز با افتتاح سه فاز این طرح ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی آماده شده در استان‌های پیشتاز، واگذاری خواهند شد.

وی در خصوص واحدهای مسکونی افتتاح شده در این آیین رونمایی توضیح داد: بخش مهمی از این واحدها در بافت فرسوده قرار داد. البته ناکامی ویژه ای در بافت فرسوده داشته ایم که برای رفع آن نیاز به حرکت مردم با مشاوره دادن و تسهیل‌گری است. البته نقش مهم شهرداری‌ها در این موضوع حائز اهمیت است و با مشارکت همه دستگاه‌های مرتبط می‌توانیم اصلاح بافت‌های فرسوده را شتاب دهیم.

اسلامی ادامه داد: از ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر معرفی شده برای سهم ۱۰۰ هزار واحد، حدود ۶ هزار واحد آن که توسط مردم ساخته شده است، امروز افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بخش دوم افتتاح‌هایی که امروز در آیین بهره‌برداری انجام خواهد به موضوع واگذاری زمین اشاره کرد و افزود: در راستای دستور رییس‌جمهوری مبنی بر ارائه رایگان زمین به مردم، وزارت راه و شهرسازی مطابق قانون در قالب قراردادهای ۹۹ ساله زمین‌را بدون دریافت وجهی به مردم واگذار می‌کند. بخش دیگر واگذاری‌های امروز مربوط به زمین‌هایی است که به موجب قانون قیمت بالاتر دارد و متقاضیان به دو صورت تعریف پروژه با مشارکت بخش خصوصی و فروش اقساطی انجام شده است. البته با تدبیر رییس جمهوری و تایید هیات دولت، مدت پرداخت اقساط در فروش اقساطی هم از ۵ سال به ۱۰ سال با نرخ ثابت افزایش پیدا کرده است.

اسلامی سومین بخش رونمایی امروز را پروژه‌هایی عنوان کرد که اجرای آن‌ها شروع شده است.

وی افزود: این پروژه ها شامل ۲۵۳ هزار واحد در مراحل مختلف، در نوار تولید قرار دارد و امروز منازل متقاضیانی که ثبت‌نام کرده‌اند معرفی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بنابراین امروز ۴۰۰ هزار نفر که تعهد و وعده دولت و مقام معظم رهبری بوده است، از محل قرارگیری واحد مسکونی خود در پروژه های تعریف شده آگاه خواهند شد. در این میان اگر پروژه تکمیل شده باشد، متقاضی واحد مسکونی را تحویل می‌گیرد و در غیر این صورت، در جریان مراحل تولید قرار خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی در پایان تاکید کرد: علاوه بر آن که برای اجرای این پروژه‌های فوق تمام ظرفیت‌ها را پای کار آورده‌ایم و امروز برای اقشار مختلف مانند فرهنگیان، کارگران و نیروهای مسلح مجزا از برنامه ۴۰۰ هزار واحد عنوان شده، کلنگ زنی‌هایی انجام خواهد شد.

آیین بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی طرح‌های ملی وزارت راه‌وشهرسازی در قالب ۵۰۹ هزار واحد مسکونی طرح‌های «اقدام ملی مسکن» و «مسکن مهر» در سراسر کشور صبح روز پنجشنبه با ارتباط تصویری حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا