راه و شهرسازی

بروکراسی اداری کمر تولید مسکن را شکسته است

به گزارش ساختمان آنلاین :فرشید پورحاجت با انتقاد از عملکرد معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: حدود 700 تا 800 هزار مهندس آموزش دیده در کشور داریم که می‌توانیم از این استعداد برای صنعت ساختمان به عنوان یک بخش درون‌زا استفاده کرده و بازار مسکن را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه طی 7 سال اخیر هیچ عزمی در وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی بخش مسکن ندیده‌ایم، یادآور شد: یکی از مواردی که دولت و وزارت راه و شهرسازی مدت‌هاست روی آن مانور می‌دهند بحث مالیات از خانه‌های خالی است. این یک مبحث غلط است که ما بخواهیم با این شیوه مالیات ستانی از خانه‌های خالی بازار مسکن را کنترل کنیم.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان بیان کرد: طی سه ماه اخیر سامانه املاک و اسکان راه‌اندازی شده است. چه تعداد از واحد خالی از سکنه شناسایی شده  و این مسئله چه میزان بر بازار مسکن تاثیر مثبتی گذاشته است؟

پورحاجت مشکل بخش مسکن را نبود استراتژی و راهبرد در تولید دانست و گفت: با وجود آنکه قوانین خوبی در کشور داریم، اما متاسفانه برای استفاده از آنها به درستی برنامه‌ریزی نمی‌کنیم. در واقع شرایط کنونی بازار مسکن و تولید آن بغرنج شده است.

وی با تاکید بر این‌که بروکراسی اداری کمر تولید مسکن را در کشور شکسته است اضافه کرد: سازندگان برای اخذ مجوز آب هفته‌ها سرگردان می‌شوند، این فقط یک نمونه از مجوزهایی است که باید تولیدکنندگان دریافت کنند. در شهرداری نیز دو تا سه ماه تولیدکنندگان و سازندگان سرگردان می‌شوند. در حالیکه سال‌هاست بر حذف فیزیکی مجوزها تأکید می کنیم اما در عمل اتفاقی نمی‌افتد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا