راه و شهرسازی

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵۰۰ هزار واحد مسکونی

به گزارش ساختمان آنلاین :   آیین آغاز بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی طرح‌های ملی وزارت راه ‌و شهرسازی، امروز (پنجشنبه) در قالب افتتاح ۵۰۹ هزار واحد مسکونی در طرح‌های «اقدام ملی مسکن» و «مسکن مهر» با حضور رییس جمهوری و وزرای راه ‌و شهرسازی و آموزش‌وپرورش به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور برگزار شد.

در این مراسم ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در ۸ استان و بافت‌های فرسوده و ۴۰ هزار و ۱۸۰ واحد مسکونی مهر با دستور رییس جمهوری افتتاح و عملیات اجرایی ۱۵۷ هزار واحد مسکونی در قالب تفاهم‌نامه‌ها و طرح اقدام ملی مسکن، آغاز شد.

در این آیین که بیست و نهمین برنامه افتتاح جهش تولید بود، همچنین واگذاری زمین برای ۱۳۵ هزار واحد مسکونی به صورت گروهی به واجدین شرایط در قالب طرح اقدام ملی و معرفی ۲۵۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی به واجدین شرایط به طرح‌ها در قالب طرح اقدام ملی مسکن در ۳۱ استان، با دستور روحانی اجرایی شد.

برای اجرای این طرح‌ها ۲۴۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و برای یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

پروژه مسکن مهر تا پیش از پایان دولت پایان خواهد یافت

در این مراسم «حسن روحانی»، با تاکید بر این که وجود مسکن مناسب موجب آرامش مردم است، خاطرنشان کرد: از آغاز دولت دو کار مهم بر دوش داشتیم؛ یکی بحث ساماندهی بافت‌های فرسوده بود که بسیار اهمیت دارد و دیگری ساختن شهرک‌های جدید بود که از ابتدای دولت یازدهم این کار آغاز و شهرک‌هایی ساخته شد. شهرک‌سازی جزو مواردی است که در همه جاهایی که نیاز به مسکن داریم، باید آن را دنبال کنیم.

وی همچنین در این برنامه از نزدیک بودن پایان کار مسکن مهر خبر داد و افزود: کار بزرگ دیگری که در شرف پایان است، واحدهای مسکن مهر بود که بر دوش دولت یازدهم و دوازدهم قرار داشت. همین امروز بیش از ۴۰ هزار واحد از واحدهای مسکن مهر افتتاح شد و ۵۰ هزار واحد دیگر هم وجود دارد که تا پایان دولت تکمیل و تحویل داده خواهد شد.

رئیس جمهور در خصوص مسکن مهر یادآوری کرد: علاوه بر این موارد آماده شده، یکصد هزار واحد دارای مشکل نیز وجود دارد که از این تعداد حدود ۷۰ هزار واحد مسکن مهر در جایی ساخته شده که متقاضی نیست و حدود ۴٠ تا ۵٠ هزار واحد نیز مشکلات حقوقی دارد و در دادگاه در حال بررسی است.

ایجاد جریان پایدار تولید مسکن با مصونیت از آفت‌ها

«محمد اسلامی»، وزیر راه و شهرسازی نیز در این آیین بهره‌برداری با تاکید بر اهمیت بخش ساخت مسکن در اقتصاد کشور اعلام کرد: امروز به عنوان مهم‌ترین اقدامی که انجام خواهد شد از جریان پایدار تولید مسکن بهره‌برداری می‌شود. در این رونمایی از مرحله انتخاب زمین و نقشه‌برداری تا تکمیل پروژه و تحویل واحدهای مسکونی به مردم قابل نظارت و ردیابی خواهد بود و تمام این مراحل از آفت‌هایی که تهدیدکننده مراحل ساخت است، مصون‌سازی خواهد شد.

وی همچنین با اعلام افتتاح ۱۱ هزار و ۶۰۰ واحد از طرح ۴۰۰ هزار واحد مسکونی اقدام ملی، افزود: همچنین امروز ۴۰۰ هزار نفری که طبق تعهد و وعده دولت و مقام معظم رهبری برای دریافت مسکن ثبت نام و واریز وجه داشته‌اند، از محل قرارگیری واحد مسکونی خود در پروژه‌های تعریف شده آگاه خواهند شد.

اسلامی در خصوص طرح‌های بافت فرسوده گفت: برای رفع ناکامی در این زمینه نیاز به همراهی مردم با مشاوره دادن و تسهیل‌گری است. البته نقش مهم شهرداری‌ها در این موضوع حائز اهمیت است و با مشارکت همه دستگاه‌های مرتبط می‌توانیم اصلاح بافت‌های فرسوده را شتاب دهیم.

همکاری وزارت راه‌وشهرسازی برای ساخت مسکن فرهنگیان

از دیگر برنامه های آیین بهره‌برداری، کلنگ زنی برای ساخت مسکن فرهنگیان بود. «محسن حاجی میرزایی»، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این طرح در ۱۸ استان و ۶۶ شهرستان اجرا می‌شود، گفت: پیمانکار بسیاری از این طرح تعیین و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده تا  فرهنگیان عزیز از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر همراهی و همکاری صمیمانه وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: فرهنگیانی که می‌خواهند از این خدمت استفاده کنند نیازمند یک آورده اولیه هستند که با همکاری با بانک ملی ایران این کار انجام شده و ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار ۱۲ درصدی در نظر گرفته شده است. این اعتبار برای تمام فرهنگیانی که مشمول این طرح شدند به عنوان آورده اولیه در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

 

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا