بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

استان البرز باید 120 هزار مسکن بسازد

به گزارش ساختمان آنلاین:   مجتبی عبدالهی در جلسه شورای مسکن استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری با موضوع طرح اقدام ملی مسکن برگزار شد، اظهار داشت: در این طرح‌ها باید تمامی مدیران مربوطه اقناع شده و در اجرا، همراه شوند. ضرورت دارد پیش‌بینی‌های لازم برای بارگذاری جمعیت در مناطق هدف صورت گیرد و از قبل، زیرساخت‌های مورد نیاز تامین شود.

وی با بیان اینکه تاکید دارم که باید در دوران مدیریت بنده، کارها دقیق و علمی دنبال شوند و در طرح ملی مسکن نیز خانه‌هایی با کیفیت و عالی بنا شود، گفت: ساماندهی بافت‌های فرسوده و حاشیه‌نشینی در استان و برنامه‌ریزی برای مانایی و افزایش جمعیت در روستاها از جمله موضوعاتی است که در اجرای طرح ملی مسکن باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار البرز با بیان اینکه البرز باید طی چهار سال 120 هزار مسکن ملی تهیه کند، گفت: براین اساس این استان باید سالی 30 هزار مسکن را در این طرح تامین کرده و تحویل دهد.

وی با اشاره به اینکه سالانه به طور متوسط 90 هزار نفر جمعیت مهاجر به البرز اضافه می‌شود، افزود: در اجرای این طرح باید چالش‌ها و موضوعات آینده را نیز در نظر داشته باشیم، به طوری که مسکن ملی با هدف ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی باشد و تبعاتی همچون افزایش مهاجرت‌ها را همراه نداشته باشد.

عبداللهی گفت: در جلسه با رئیس جمهور و وزیر راه نیز این موضوع مطرح شد که شهرداران و تمامی دستگاه‌های مربوطه با همراهی ویژه، ظرف مدت یک ماه پروانه‌ها را صادر کنند و کار وارد مرحله اجرا شود.

وی با اشاره به وضعیت شهرستان اشتهارد، افزود: خوشبختانه با توجه به روند تولید و پویایی شهرک‌های صنعتی اشتهارد، این شهرستان اکنون نیازمند پنج هزار نیروی کار است ولی مانعی که در این راستا وجود دارد، تامین مسکن است.

استاندار البرز گفت: ابتدا باید زیرساخت‌های لازم همچون آب شرب را برای شهرستانی مانند اشتهارد فراهم کنیم و سپس بخشی از طرح ملی مسکن را درآن اجرایی کنیم. ضرورت دارد گروه‌های فعال اجتماعی و معتمدان محلی در مناطق حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی، خانه به خانه افراد را ترغیب به ثبت نام در طرح ملی مسکن کنند چراکه این طرح راهکار بسیار مناسبی برای ساماندهی این معضل است.

وی افزود: البرز نیاز به بازنگری در برنامه‌های ارتقا زیرساخت‌ها دارد، چراکه نباید با تفکر و برنامه‌های سنتی وارد عمل شویم، در دنیای امروز تکنولوژی‌ها و استفاده از توان و ظرفیت علمی، چاره بسیاری از مشکلات است.

استاندار البرز با اشاره به مشکل تامین آب و اینکه تمامی شهرک‌های صنعتی و مسکونی استان باید مجهز به تصفیه خانه فاضلاب و حوضچه های ذخیره آب شوند، گفت: اگر بازچرخانی آب به صورت علمی و با امکانات لازم در کشور ما محقق نشود، مشکل تامین آب حادتر خواهد شد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا