مجله خبری

پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان تابستان ۹۹

پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان تابستان ۹۹

گسترش‌نیوز: نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش نرخ بنزین در گرانی نرخ مسکن اثرگذار است؟ گفت: درحال‌حاضر یک ثبات نسبی در بازار مسکن حکم‌فرماست. افزایش نرخ بنزین بی‌شک تاثیر مستقیمی در افزایش نرخ تورم دارد. در این سال‌ها ما شاهد افزایش سونامی گونه نرخ مسکن بودیم. بنابراین افزایش نرخ بنزین از این پس در افزایش نرخ خانه تاثیر چندانی ندارد.

حسام عقبایی در ادامه افزود: در گذشته رشد نرخ مسکن آن قدر نامتعارف بوده که افزایش نرخ بنزین نمی‌تواند تاثیری در گرانی نرخ مسکن داشته باشد. در زمان امضای قرارداد برجام یا خروج امریکا از برجام عده‌ای این نوع موضوعات سیاسی را در افزایش نرخ مسکن تاثیرگذار می‌دانستند؛ این در حالی است که در آن زمان هم ما معتقد بودیم که این نوع مسائل تاثیری در افزایش یا کاهش نرخ مسکن ندارد.

او اظهار کرد: افزایش نرخ بنزین در حمل‌ونقل، افزایش نرخ مصالح ساختمانی و در نهایت هزینه ساخت مسکن تاثیری ۱۰ تا ۳۰ درصدی دارد اما آنچه که در نرخ خانه اثرگذار است، نرخ زمین است.

عقبایی در پیش‌بینی درباره نرخ مسکن گفت: به نظر می‌رسد بازار مسکن تا پایان تابستان ۹۹ گران نمی‌شود و در یک رکود غیر تورمی قرار دارد. مطمئنا در دو ماه پایانی سال تثبیت نرخ را در بازار مسکن شاهد هستیم.

 

منبع: کارگرآنلاین

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا