مجله خبری

وضعیت نرخ اجاره بهای مسکن در سال آینده

وضعیت نرخ اجاره بهای مسکن در سال آینده

به گزارش همشهری آنلاین مصطفی قلی‌خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک، در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سؤال که مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرده نرخ تورم در سال جاری ۳۵ درصد و درسال ۹۹ نرخ تورم ۲۵ درصد خواهد بود آیا این عدد نرخ تورم عمومی می‌تواند موجب نوسانات قیمتی در بازار مسکن شود گفت: موضوعی که باید به آن تاکید کرد این است که اگر نرخ تورم عمومی ۲۵ درصد اعلام شده باشد باید عنوان کرد که مسکن کمتر از این نرخ تورم رشد خواهد کرد.

وی با این مثال که اگر رشد نرخ تورم ۲۵ درصد باشد قیمت مسکن کمتر از این نرخ یعنی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد خواهد کرد اظهار کرد: وضعیت خرید و فروش مسکن این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا چندان مناسب نیست و همین موضوع می‌تواند بر قیمت مسکن نیز تاثیرگذار باشد.

میزان رشد نرخ تورم در مسکن

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این سؤال که آیا رشد نرخ اجاره‌بها نیز در حد همین رشد نرخ تورم عمومی خواهد بود؟ چرا که اجاره‌بها تنها تابع قیمت مسکن نیست و سایر شرایط اقتصادی نیز بر روی آن و نرخ آن تاثیر می گذارد، تاکید کرد: رشد نرخ اجاره‌بها نیز در همین حد می‌تواند نوسان داشته باشد چراکه نرخ اجاره‌بها تابع قیمت مسکن است.

خسروی ادامه داد: وقتی قیمت مسکن ۱۰ تا ۱۵ درصد رشد کند نرخ اجاره‌بها نیز در همین حد رشد خواهد کرد.

وی تصریح کرد:امیدواریم طرح‌های دولت برای مسکن و اجاره مسکن به دولت‌های بعدی موکول نشود و در همین دولت نهایی شود تا مشکلات مسکن بیشتر از این نشود.

خسروی در پاسخ به این سؤال که املاکی‌ها از هم‌اکنون اعلام می‌کنند فایل اجاره کم شده است و نرخ اجاره‌بها رشد زیادی در تابستان و فصل نقل و انتقالات زیاد از حد خواهد بود گفت: وقتی فایل اجاره نیست نشان می‌دهد به هر حال عرضه مسکن کم است؛ پس امیدواریم تولید مسکن بیشتر از این از تقاضا عقب نماند.

 

منبع: همشهری آنلاین

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا