مجله خبری

وام دوجانبه برای حل مشکل مسکن فرهنگیان

وام دوجانبه برای حل مشکل مسکن فرهنگیان

به گزارش کارگر آنلاین، علی الهیار ترکمن با تأکید بر اینکه باید یک برنامه و چارچوب مشخص برای آموزش و پرورش تهیه شود تا در قالب آن حرکت کنیم، بیان کرد: خوشبختانه از سال گذشته تاکنون به این امر مهم توجه داشتیم و برخی برنامه‌ریزی‌های انجام شده به ثمر رسیده است و برنامه‌هایی به مرحله اجرا رسیده‌اند.
وی ادامه داد: کمیته‌ای با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، سازمان برنامه و سازمان امور استخدامی تشکیل شده است و در حال کار روی نیاز آموزش و پرورش و راهکارهای تأمین نیرو هستیم که تا نیمه اسفند باید به اتمام برسد و از ابتدای سال آینده روی ساماندهی کار کنیم که قطعاً تغییرات ماهوی خواهد داشت.

رتبه بندی معلمان

الهیار ترکمن با اشاره به رتبه‌بندی معلمان گفت: مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای این امر پیش‌بینی و آیین‌نامه مربوطه در هیأت وزیران تصویب شده است و اکنون در مرحله بررسی و تعیین رتبه‌ها و صدور احکام هستیم. نظام رتبه‌بندی بر اساس نظام شغل‌محور تعریف شده است. رتبه‌بندی و هدف نهایی آن افزایش حقوق نیست. نظام آموزش و پرورش اولین تجارب خود را برای رتبه‌بندی سپری می‌کند و نقطه شروع خوبی است. باید به‌تدریج نهادینه و مستقر شود و در بازه‌های زمانی مشخص با اصلاحاتی، خود را به نقطه نهایی مطلوب برساند.

وی افزود: دولت به رقم حقوق دی ماه حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان افزود و دارندگان رتبه‌های ۲ تا ۵ حقوق خود را با اعمال رتبه‌بندی دریافت کردند. باید رتبه دو تا پنج را تطبیق می‌دادیم و رتبه یک را احراز می‌کردیم. حقوق رتبه یکی‌ها نیز برحسب رتبه‌بندی از بهمن ماه اعمال می‌شود.

بیمه تکمیلی

وی با اشاره به برنامه‌های رفاهی آموزش و پرورش گفت: تعرفه بیمه تکمیلی در دو شکل مرسوم صندوقی و بیمه‌گری و بر اساس نوع خدمت مشخص می‌شود. در سال‌های قبل بیمه فقط به روش صندوقی اجرا می‌شد اما در برنامه‌ریزی‌های جدید تغییراتی داشتیم و کمترین عدد افزایش حق بیمه را در قرارداد جدید داریم. حق بیمه از ۳۹ هزار تومان به ۴۶ هزار تومان افزایش یافت و ۵۰۰ مرکز جدید به فهرست مراکز درمانی طرف قرارداد افزوده شد. طبق وعده آتیه‌سازان حافظ، زمان پرداخت خسارات هم کوتاهتر خواهد شد.

قرارداد بانک ملی

وی اضافه کرد: با بانک ملی قرارداد جدیدی در شرف انعقاد است که شامل وام‌های مرابحه و خرید مسکن می‌شود که هم سقف و هم مبلغ آن افزایش می‌یابد. سود هم همان ۱۲ درصد باقی می‌ماند. برای دریافت وام دوجانبه خرید مسکن از بانک ملی و بانک مسکن سازوکاری اندیشیده خواهد شد. برای احداث شهرک‌های فرهنگیان و… نیز برنامه‌هایی با وزارت مسکن در حال پیگیری است.
الهیار ادامه داد: بودجه عمومی کشور در سال ۹۸ حدود ۴۴۸ هزار و ۵۸۱ میلیارد تومان بوده که به ۴۸۴ هزار و ۵۹۷ میلیارد تومان رسیده و بودجه عمومی هشت درصد رشد کرده است. درآمدها ۹ و هزینه‌ها نیز ۴ درصد رشد دارند. درباره سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی‌ نیز باید گفت که این عدد به ۱۲.۶ درصد می‌رسد.

 

منبع: کارگر آنلاین

به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا