راه و شهرسازیمجله خبری

تأمین زمین 700 واحد مسکونی در قزوین

به گزارش ساختمان آنلاین:  اصغر گونجی با اشاره به اجرای طرح جهش ملی مسکن اظهار کرد: بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر مانند آبیک، تاکستان، محمودآباد، بیدستان و اقبالیه و در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر در ناحیه شهری مهرگان در کنار دولت است.

وی ادامه داد: در ناحیه شهری مهرگان ۱۰۳۵ واحد در سه کارگاه فعالیت داریم که پروژه‌ها در حال اتمام فونداسیون بوده و پیشرفت محسوس داشته است. در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر با توجه به رویکرد و حضور موثر متقاضیان که تأمین آورده داشتند شهر بیدستان و تاکستان پیشرفت فیزیکی خوبی دارند؛ بوئین‌زهرا، اقبالیه و محمودآباد به‌خاطر مشکلات پیمانکاری و تورم پیشرفت فیزیکی کمتری داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین تشریح کرد: در فاز نخست برای ۷۰۰ واحد تأمین زمین شده است و حدود ۲۴۰ متقاضی آورده داشتند که بر این اساس در ۶ شهر پروژه تعریف کردیم؛ تسهیلات بانکی در ابتدا ۱۵۰ میلیون مصوب شده بود اما اخیراً در شورای پول و برنامه‌ریزی پرداخت تسهیلات تا ۳۰۰ میلیون تومان را مصوب کردند اما هنوز ابلاغ نشده است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌ها بر اساس نقشه‌های مصوب سازمان نظام مهندسی احداث می‌شود، ناظرین غیرمقیم نظام مهندسی و دستگاه‌هایی مانند بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره کل راه و شهرسازی، دفتر فنی استانداری و دیگر دستگاه‌ها روی احداث مسکن اقدام ملی نظارت عالیه دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در پایان یادآور شد: پروژه ملی جهش مسکن نیاز به مساعدت تمام دستگاه‌ها ازجمله نظام مهندسی، بانک‌ها و شهرداری‌ها دارد، این پروژه متاثر از دستگاه‌های خدمات‌رسان است و همه باید به چشم یک پروژه ملی به آن نگاه کنند و با حضور موثر در آن مشارکت داشته باشند تا واحدها را طبق برنامه‌ریزی تحویل دهیم، در غیراین صورت اگر یک دستگاه همکاری لازم را نداشته باشد برنامه‌های احداث مسکن تحقق پیدا نخواهد کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا