بورس و بازارراه و شهرسازیمجله خبری

آمادگی همکاری بین‌المللی برای ارتقای ساخت نهضت ملی مسکن وجود دارد

به گزارش ساختمان آنلاین: «محمود محمودزاده» روز سه‌شنبه در پاسخ به این سوال که بلژیکی ها برای مشارکت در طرح جهش مسکن اعلام آمادگی کردند و در این زمینه تصمیم وزارت راه و شهرسازی چیست، افزود: تاکنون معاونت مسکن مذاکرات مستقیم با بلژیک نداشته است، اما با هدف ورود فناوری ساخت و کمک به ارتقای فنی حوزه ساختمان این آمادگی وجود دارد.

وی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن زمینه همکاری مشترک با هر کشوری که امکان فعالیت ساختمانی داشته باشد و منجر به افزایش کیفیت در صنعت ساختمان ایران شود، وجود دارد و همکاری بین‌المللی قابلیت بررسی خواهد داشت.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان‌داشت: در عین حال ساخت نهضت ملی مسکن متوقف نشده ساخت و سازها و پروژه‌ها فعال است و اگر در این مسیر به جمع بندی با کشوری برای انتقال فناوری و ارتقای ساخت و ساز برسیم، وارد طرح خواهند شد.

به‌تازگی یک عضو اتاق مشترک ایران و بلژیک گفت: در صورتی که دولت ایران نظر به ورود فناوری‌های نوین و پیشرفته از شرکت‌های اروپایی داشته باشد، همه تلاش خود را در این خصوص به عمل خواهیم آورد تا در طرح جهش مسکن مشارکت کنیم.

«واهیک شاهینیان» با اشاره به اعلام آمادگی صنایع ساختمانی بلژیک برای حضور در بازار مسکن ایران، اظهار داشت: حضور صنایع ساختمانی بلژیک در بازار ایران به سال ۱۳۸۶ برمی‌گردد که با شرکت در سمینار «ساختمان‌سازی به روش‌های صنعتی ایران – بلژیک» با حضور سفیر وقت بلژیک در ایران انجام شد و هم‌زمان با آغاز کار طرح مسکن مهر در ایران بود.

به این مطلب امتیاز دهید

ساختمان آنلاین

ساختمان آنلاین، جامع ترین و تخصصی ترین سایت در زمینه صنعت ساختمان است. هدف اصلی این سایت اطلاع رسانی کامل و دقیق اخبار و رویدادها، ارائه آموزش های تخصصی و مورد نیاز این حوزه و معرفی برترین استارت آپ های فعال در حوزه های مختلف این صنعت رو به رشد و گسترده در کشور می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا